Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
kultura

Pomorze Zachodnie na ścianach Poznania

Autor Ekoszalin za Biurem Prasowym WZP 13 Kwietnia 2015 godz. 14:23
Województwo Zachodniopomorskie w nietypowy sposób reklamuje swój potencjał. Od czwartku 9 kwietnia w samym centrum Poznania można oglądać mural, który w artystyczny sposób nawiązuje do Pomorza Zachodniego. Rysunek jest częścią dużej kampanii promującej nasz region.

Dzieło powstawało od 7 kwietnia na ścianie Kupca Poznańskiego przy placu Wiosny Ludów w Poznaniu. Autorami są uznani muraliści: „Mr. Lump” ze Szczecina, który jest stypendystą marszałka w dziedzinie kultury z roku 2013 oraz „Cekas” – artysta z Poznania. Mural o wymiarach 12,3m x 13,4m okraszony jest logo Pomorza Zachodniego i w artystycznym ujęciu zawiera istotne dla naszego regionu hasła: wiatr, energia, dynamika, gospodarka, rozwój. Będzie można go oglądać do końca kwietnia. Mural w Poznaniu to jedno z ambientowych działań w ramach kampanii „Pomorze Zachodnie – Dobre na przyszłość”.

 

To nie koniec tego typu działań promujących nasz region. Wkrótce podobne malowidła pojawią się na ścianach Warszawy i Krakowa. W stolicy, w maju, promować będziemy turystykę rodzinną w naszym regionie. Działania w Krakowie zaplanowano na czerwiec, a mural zachęcać będzie do aktywnego wypoczynku na Pomorzu Zachodnim. W każdym z miast, w których powstawać będą murale, pracom towarzyszyć będą jednodniowe imprezy streetart’owe, których aranżacją zajmie się znany szczeciński DJ Falcon - Paweł Falkiewicz.

 

Kampania promocyjna „Pomorze Zachodnie – Dobre na przyszłość” trwa od października 2014 do czerwca roku tego rok. Promowane są dwa komponenty: gospodarka i turystyka. Obejmuje m.in. emisje w telewizji, na portalach internetowych, kinach oraz działania ambientowe. Koszt całej kampanii to łącznie 8 mln zł. Całość finansowana jest ze środków unijnych