Akcja związana z zieloną polityką stworzona World Wide Fund for Nature (WWF) odbywająca się w każdą ostatnią sobotę marca, począwszy od 2007 roku. Ma ona na celu nakłonienie zwykłych ludzi, a także korporacje, do wyłączenia na jedną godzinę świateł oraz urządzeń elektrycznych w domach i biurach. Skłania ona do refleksji nad zmianami klimatu.
Polska edycja bieżącego roku zwraca także uwagę na problem morświna zamieszkującego Bałtyk. Obecnie przez nieodpowiedzialną politykę ekologiczną w naszym akwenie odnotowano jedynie 450 osobników. WWF apeluje do władz Polski do zmian w prawie mających na celu ochronę zagrożonego gatunku. Treść programu ochronnego można znaleźć pod linkiem .
Do akcji już tradycyjnie przyłączyły się następujące koszalińskie instytucje i galerie handlowe, które wyłączą swoje iluminacje i reklamy:
Jak poinformowała Magdalena Laska z biura C.H. Atrium, także niektórzy najemcy boksów handlowych wyłączą swoje neony i logotypy.
Akcja odbędzie się 28 marca. Start o godzinie 21:30.