“The Epic Split” spot reklamowy agancji Forsman & Bodenfors zajął pierwsze miejsce w ranking “The Gunn Report”.
“Część zdjęć zdecydowlaiśmy się nakręcić na żywo. Chcieliśmy aby ludzie na całym świecie mówili o ciężarówkach. Szukaliśmy jak najbardziej skutecznego sposobu dotarcia do nabywców ciężarówek, kierowców, ich rodzin i przyjaciół. Ujęcie, gdy Jean-Claude Van Damme robi szpagat pomiędzy dwoma cofającymi samochodóami pokazały unikalną funkcję kierownicy Volvo. Dzięki temu nasz spot był najczęściej ogladaną reklamą samochodową na YouTube”.
Dodajmy, że szwedzka agencja Forsman & Bodenfors była najczęściej nagradzoną w minionym roku. “The Gunn Report” jest niezależnym raportem globalnych kampanii reklamowych, , który wyszczególnia najczęściej nagradzane prace w świecie i jego twórców.Łączy zatem listy laureatów z 46 najważniejszych nagród na świecie w celu ustalenia rocznego ranking dla branży reklamowej. Pierwszy raport został opublikowany w 1999 roku, i od tego czasu stał się on jednym z najbardziej miarodajnych analiz kampanii reklamowych na całym świecie.
Volvo Trucks “The Epic Split” (Forsman & Bodenfors, Gothenburg)
Harvey Nichols “Sorry, I spent it on myself” (Adam & Eve/DDB, London)
New Zeland Transport Agency “Mistakes” (Clemenger BBDO, Wellington)
Guinness “Saperus” (AMV/BBDO)
Old Spice “Mom Song” (Wiedeń, Kennedy)