Domknięcie obwodnicy pozwoli ostatecznie wyprowadzić ruch tranzytowy poza granice miasta i usprawni komunikację po zachodniej stronie Poznania. Co za tym idzie, nowa droga wyprowadzi ruch kołowy z terenów zabudowanych podnosząc tam znacznie poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego. Budowa tego 5,3 km odcinka kosztowała ponad 108 mln zł.
Wykonawca firma Skanska S.A w ramach umowy wybudowała m.in. dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę wraz z pasami awaryjnymi na łącznej długości ok. 5,3 km (od węzła Poznań Rokietnica do węzła Poznań Tarnowo Podgórne), węzeł Poznań
Napachanie na przecięciu drogi wojewódzkiej nr 184 w miejscowości Kobylniki z trasą S11, trzy obiekty inżynierskie, sieć dróg współistniejących (drogi dojazdowe, poprzeczne), urządzenia odwadniające i odprowadzające wody deszczowe, oświetlenie drogowe, zabezpieczenia akustyczne, urządzenia bezpieczeństwa i organizacji ruchu. Wykonawca wyremontował także nawierzchnię drogi krajowej nr 11 na niemal dwukilometrowym dojeździe do zachodniej obwodnicy Poznania (węzeł Poznań Północ).
Koszt budowy całej zachodniej obwodnicy Poznania to ponad 1 mld zł. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.
W 2014 roku do ruchu oddanych zostało 327,8 km nowych dróg. Obecnie w Polsce kierowcy mają do dyspozycji 1553,2 km autostrad i 1472,5 km dróg ekspresowych. W realizacji jest 420,6 km, a w ramach nowo realizowanych inwestycji drogowych
na etapie procesów przetargowych jest 1002,4 km.