Tak wynika z badań przeprowadzonych przez Nielsen Audience Measurement. Firma ta dostarcza dane telemetryczne dla polskiej telewizji prowadzi monitoring prawie 220 stacji telewizyjnych w tym programów telewizyjnych oraz bloków reklamowych ze 120 stacji.
Najchęniej w Boże Narodzenie oglądaliśmy TVP 1 (13,08 proc. udziału w rynku), TVP 2 (11 proc.), Polsat (9,17 proc.) I TVN (9,04 proc.). W grupie komercyjnej liderem okazał się TVN (11,39 proc.), który wyprzedził Posat (10,39 proc.) I TVP 1 (9,34 proc.).
Najchętniej ogladanym w tym czasie programem były jedynkowe “Wiadomości”, które 26 grudnia obejrzało 4,79 mln widzów.
Dodajmy, że sporo czasu spędziliśmy także przed internetem. W Wigilię najchętniej z zasobów sieci korzystaliśmy o godz. 11.00. Tak przynajmniej twierdzi firma Gemius, która dokonała analizy aktywności internautów 24 grudnia, a otrzymane wyniki porównała z aktywnością w sieci w dni robocze. W tych dniach największa aktywność notowana jest o godz. 20.00.