Organizowana przez Automobilklub Koszaliński impreza jest pierwszą tego typu w naszym regionie. – Dla uczestników przygotowaliśmy dwudniową trasę o łącznej długości 150 km. Książka drogowa rajdu poprowadziła załogi zabytkowych automobili najciekawszymi zakątkami nadmorskiego regionu. – informuje Maciej Raczewski, Komandor rajdu. Główne punkty trasy to Mielno, Darłowo i Koszalin.
W pierwszym dniu trasa została podzielona na dwie sekcje, a na nich zlokalizowanych było 11 zadań w formie prób zręczności, oceny techniki jazdy oraz testów jazdy na regularność. Na mecie pierwszego etapu zameldowały się wszystkie 22 załogi. – Dołożyliśmy wszelkich starań, by zadania, próby sprawności i testy na regularność były bezpieczne, a jednocześnie sprawiły sporo frajdy załogom rajdowym. – podaje Raczewski. W
niedziele uczestnicy rajdu zmierzyli się z kolejnymi 3 zadaniami, a także walczyli o punkty w „Konkursie gracji i elegancji”, który odbył się w koszalińskim amfiteatrze.
- Samochód posiadamy od 6 lat. Przywieźliśmy go zza naszej zachodniej granicy. Auto jest bardzo komfortowe. Zrobiłem nim już ok. 150 tys. km. – mówi Piotr Orłowski, właściciel Mercedesa 280S W116 z 1978r. – Przyjechałem z trójmiasta. Samochód spisuje się na trasie bardzo dobrze, jest zwrotny, szybki i bardzo wygodny. – przekonuje Paweł Ziemniewicz, właściciel Citroena GSA X3 z 1980r. – Ten egzemplarz pochodzi z Japonii. Został kupiony od pierwszego właściciela. Auto jest nieodrestaurowane, a wygląda tak jakby dopiero co wyjechało z salonu. – podkreśla Leszek Moroz, właściciel Mercedesa SL500 R107 z 1986r.
Podczas niedzielnego konkursu Jury przyznawało punkty nie tylko za samochód, ale przede wszystkim za dopasowanie strojów do epoki, z której pochodzi auto. W Jury jako honorowi członkowie zasiedli Państwo Ewa i Sobiesław Zasadowie, czyli najsłynniejsza polska załoga rajdowa. W „Konkursie gracji i elegancji” I miejsce zajęli Łukasz i Iwona Nitsche, właściciele samochodu Durant B22 z 1923r., II miejsce zajęli Maciej i Ewelina Kosmala – Triumph Spitfire z 1978r., zaś III miejsce zajął Zbyszko Rybak – Mercedes 220A z 1953r.