Celem akcji „Polska. Spring into new” jest pokazanie przy okazji 25-lecia przemian ustrojowych z 1989r., jak nasz kraj zmienił się na lepsze. Produkcją spotu, a także kreacją całej kampanii zajęła się agencja Saatchi&Saatchi, która została wybrana w konkursie. Narratorem spotu jest Chris Niedenthal, autor słynnego zdjęcia, które przestawia czołgi podczas stanu wojennego przed warszawskim kinem Moskwa. To z jego pespektywy przedstawiany został skok cywilizacyjny, który dokonała Polska.
Półminutowy spot rozpoczynają czarno-białe zdjęcia z czasu stanu wojennego. Następnie, już w kolorze, widać głównie młodych ludzi na ulicach oraz w nowoczesnej uczelni. Nie zabrakło również krajobrazów z drapaczami chmur, a także ze Stadionem Narodowym w Warszawie. Na końcu klipu prezentowane jest logo promocyjne Polski, które zaprojektowała agencja Saffron Brand Consultants.
Zapraszamy do obejrzenia i wysłuchania spotu „Polska. Spring into new”:
Branża reklamowa chwali ten filmik. Wielu ekspertów z agencji marketingowych ocenia ten przekaz pozytywnie. Pochlebnie również komentowany jest wybór fotografa Chrisa Niedenthala do roli głównego bohater i narratora reklamy. Także hasło „Polska. Spring into new” oraz prezentowane na końcu logo promocyjne Polski zebrało pozytywne oceny. Wśród strategów reklamowych negatywne opinie o spocie pojawiają się rzadko. A co Wy sądzicie o tej reklamie? Zapraszamy do dyskusji.