- 16 kwietnia na połowie ronda układane były metalowe siatki, które dzień później przykryła warstwa wiążąca asfaltu. 18 kwietnia taka sama operacja odbyła się na drugiej części ronda. W dniach 22-24 kwietnia firma Eurovia regulowała studzienki kanalizacyjne do poziomu ostatniej warstwy ścieralnej, która została położona w dniach 25 i 28 kwietnia. – informuje Robert Grabowski.
- Pracom towarzyszyła budowa ścieżki rowerowej. 23 i 24 kwietnia położona została na ścieżce warstwa wiążąca, zaś 30 kwietnia i 5 maja położona zostanie warstwa ścieralna, tzw. czerwony asfalt. Prace związane z budową ronda zakończą się 30 czerwca. Będzie można przejechać z Kołobrzegu w kierunku Poznania nowym
odcinkiem pierścienia omijając centrum miasta. – dodaje.
W ramach zadania „Budowa i przebudowa dróg stanowiących zewnętrzny pierścień układu komunikacyjnego miasta Koszalina – połączenie ul. BoWiD z ul. Władysława IV” zostanie wybudowana droga wraz z pełną infrastrukturą i 160 m mostem przez Dzierżęcinkę oraz ścieżka rowerowa. Koszt inwestycji wynosi ok. 41 mln zł. Budowa całego pierścienia wewnętrznego Koszalina obejmuje 3 etapy (2 już zrealizowano), a jego łączny koszt to ok. 100 mln zł.
Ring połączy ul. Gnieźnieńską z ul. Władysława IV. Obejmuje on ok. 11 km nowych dróg ze ścieżkami rowerowymi, oświetleniem i infrastrukturą oraz 10 rond. Jego 3 część obejmuje prawie 3 km nowej drogi, która powinna zostać oddana do użytku zgodnie z harmonogramem. Ring m.in. odciąży ruch w śródmieściu Koszalina, usprawni komunikacyjnie miasto, a także pozwoli na sprawniejszą obsługę pomiędzy osiedlami i dzielnicami.