Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

Spadek sprzedaży dzienników regionalnych

Autor Paweł Kaczor / fot. TommL/iStockPhoto 11 Kwietnia 2013 godz. 18:00
Jedynie dwa dzienniki regionalne podwyższyły swoją sprzedaż w lutym br. Pozostałe zanotowały kolejne spadki. „Polska Dziennik Zachodni”, ze średnią sprzedaży 53.214 egz. (-7,8% w porównaniu do poprzedniego roku), jest liderem wśród dzienników regionalnych. Drugie miejsce przypadło „Gazecie Pomorskiej” – 51.317 egz. (-9,4%), a trzecie zajął „Polska Głos Wielkopolski” – 37.457 egz. (-5,7%).

Największy spadek zanotował „Dziennik Wschodni” (-26,2%) i „Gazeta Codzienna Nowiny” (-17,6%). Dzienniki, których sprzedaż wzrosła to: „Polska Kurier Lubelski” (+1,3%) i „Kurier Poranny” (+0,9%). Największy dziennik regionalny w naszym regionie – „Głos – Dziennik Pomorza”, znany w Koszalinie pod nazwą „Głos Koszaliński” – zanotował spadek o 10,5%.

 

Przypomnijmy, że Media Regionalne (do których należy największa gazeta z naszego miasta), zostały sprzedane grupie Polskapresse, która przejęła 100% udziałów. Firma „przechwyciła” biznes internetowy, poligraficzny i prasowy MR, do których należy 9 dzienników regionalnych, 50 serwisów internetowych, 3 bezpłatne tygodniki, oraz 5 drukarni. Natomiast biznes radiowy MR został kupiony przez spółkę z Grupy RMF.

 

Tym samym Polskapresse może mieć wspólną ofertę reklamową dla jej dzienników działających na terenie całego kraju. Portfolio Mediów Regionalnych, jak zauważają osoby związane z branżą, idealnie pasuje do oferty Polskapresse.  Dlatego, że obaj wydawcy, posiadają mocne marki w swoich regionach.

 

 

Zwiększenie liczby tytułów regionalnych, które są wydawane w ramach jednego wydawnictwa, pozwolą na usprawnienie kosztów. Zarządzanie dziennikami, które należą do jednego wydawcy ułatwia wiele spraw. Zakup MR przez Polskapresse wydaję się w pełni uzasadniony patrząc z punktu widzenia ekonomii. Pojawia się jednak problem związany z szansami na rynku reklamowym, które aktualnie są bardzo nierówne.