S11 dała impuls do dokończenia projektu
Jak podkreślają samorządowcy, to właśnie budowa S11 oraz ostateczne ustalenie lokalizacji węzła Szczecinek Północ ze zjazdem na DW172 pozwoliły domknąć projekt przygotowywany przez Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Koszalinie. W przyszłości inwestycja ma wpłynąć na całą sieć drogową w mieście, bo umożliwi wyłączenie ulic Kołobrzeskiej i Koszalińskiej z przebiegu DW172, a tym samym odciążenie ruchu w newralgicznych częściach Szczecinka.

Osiem ofert w przetargu. Rozpiętość cen duża
Inwestycja jest już na ostatniej prostej formalnej. W piątek otwarto oferty w przetargu na roboty budowlane – wpłynęło osiem propozycji, a ceny wahają się od ponad 28,2 mln zł do prawie 47,7 mln zł. Procedura sprawdzania ofert już się rozpoczęła, a dzisiejsze podpisanie umowy ma przypieczętować rozpoczęcie etapu realizacji.
1,6 km nowej drogi i wiadukt nad linią kolejową
II etap obwodnicy obejmie odcinek o długości około 1,6 km. Trasa zostanie poprowadzona od ronda na DW172 do węzła na S11, a jednym z najważniejszych elementów projektu będzie wiadukt nad linią kolejową nr 404 Szczecinek–Kołobrzeg, zaprojektowany w miejscu przecięcia drogi z torami.
Nowa droga powstanie jako trasa klasy G (główna), z jezdnią o szerokości 7 metrów. Projekt obejmuje także budowę oświetlenia, wykonanie odwodnienia, realizację obiektów inżynierskich i usunięcie niezbędnych kolizji infrastrukturalnych.
Podczas wydarzenia szczegóły inwestycji mają przedstawić:
Jakub Kowalik – Wicemarszałek Województwa Zachodniopomorskiego,
Renata Rak – posłanka,
Krzysztof Lis – Starosta Szczecinecki,
Daniel Rak – Wicestarosta Szczecinecki,
Waldemar Wejnerowski – Dyrektor ZZDW,
przedstawiciel wykonawcy – POL-DRÓG S.A. z Drawska Pomorskiego.
II etap obwodnicy Szczecinka to inwestycja, która ma realną szansę usprawnić ruch, poprawić bezpieczeństwo i odciążyć centrum. Dzisiejsze podpisanie umowy jest sygnałem, że projekt przechodzi z fazy planów do konkretów.