Przetarg na średni samochód ratownictwa technicznego z HDS-em
Pierwsze z ogłoszonych postępowań dotyczy dostawy średniego samochodu ratownictwa technicznego (SRt) wyposażonego w żuraw hydrauliczny HDS.

Zgodnie z wymaganiami przetargowymi, pojazd ma być nie starszy niż z 2024 roku i posiadać:
napęd 4×4,
silnik o mocy minimum 380 KM,
automatyczną skrzynię biegów,
trzyosobową kabinę.
Na jego wyposażeniu znajdą się m.in. pneumatyczny maszt oświetleniowy, panel ostrzegawczy z możliwością wyświetlania komunikatów, sygnalizacja świetlno-dźwiękowa oraz żuraw o minimalnym udźwigu 1000 kg przy maksymalnym wysięgu.

Dostawca zobowiązany będzie również wyposażyć pojazd w zestaw specjalistycznego sprzętu, m.in.:
dwa zestawy narzędzi ratowniczych (hydrauliczny i akumulatorowy),
podnośniki hydrauliczne, wyważacz do drzwi, kliny i podkłady do stabilizacji,
pilarki, przecinarki, zestawy poduszek pneumatycznych,
aparaty ochrony dróg oddechowych,
zestaw ratownictwa medycznego PSP R1.
Na realizację zamówienia wykonawca będzie miał niecałe trzy miesiące od podpisania umowy.
Ciężki nośnik kontenerowy z hakowym urządzeniem załadowczym
Drugie postępowanie dotyczy dostawy ciężkiego nośnika kontenerowego z hakowym urządzeniem załadowczym oraz przyczepą do przewozu kontenerów.
Wymagania techniczne dla pojazdu obejmują:
napęd 6×4, 6×6 lub 8×4,
silnik o mocy co najmniej 395 KM,
automatyczną skrzynię biegów,
kabinę dwu- lub trzyosobową.
Urządzenie hakowe ma być przystosowane do transportu kontenerów o długości do 6,9 metra i ładowności do 21 ton. Przyczepa natomiast musi posiadać ładowność do 13 ton i współpracować z innymi nośnikami kontenerowymi PSP o różnych napędach.
Na wykonanie tego zamówienia przewidziano 75 dni od momentu podpisania umowy.
Nowy średni samochód ratowniczo-gaśniczy z systemem CAFS
Do końca lipca przyszłego roku koszalińska straż pożarna wzbogaci się o średni samochód ratowniczo-gaśniczy z systemem piany sprężonej CAFS (Compressed Air Foam System).
Zgodnie z dokumentacją SWZ pojazd będzie posiadał:
napęd 4×4,
zbiornik wody min. 2500 litrów,
zbiornik środka pianotwórczego,
autopompę typu A16/8,
linię szybkiego natarcia,
działko wodno-pianowe DWP16,
system CAFS,
wyciągarkę i maszt oświetleniowy.
Pojazd zostanie przekazany z pełnym wyposażeniem, obejmującym m.in. armaturę wodno-pianową, aparaty ODO, sprzęt wysokościowy, motopompę pływającą, pompę elektryczną, drabiny, zestaw ratownictwa technicznego, wentylator oddymiający, pilarki, sprzęt burzący, oświetlenie, radiotelefony, zestaw PSP R1 oraz elektronarzędzia.
Komisja przetargowa wybrała ofertę firmy BOCAR o wartości 15 842 400 zł. Oprócz Koszalina, takie same pojazdy trafią do komend PSP w Sępólnie Krajeńskim, Gorzowie Wielkopolskim, Tarnowie, Oleśnie, Obornikach, Koninie i Czarnkowie.
Na razie nie jest jeszcze znane, do której jednostki ratowniczo-gaśniczej w Koszalinie konkretnie trafi nowy samochód ani czy zastąpi któryś z obecnych pojazdów. Szczegóły mają zostać podane bliżej terminu dostawy.
Modernizacja floty PSP w Koszalinie
W najbliższych latach koszalińska straż pożarna zyska kilka nowoczesnych pojazdów specjalnych, co znacząco zwiększy jej gotowość operacyjną i bezpieczeństwo działań.
Planowane dostawy wpisują się w szeroko zakrojony program modernizacji floty PSP w regionie i pozwolą jednostkom z Koszalina skuteczniej reagować na zagrożenia techniczne, pożarowe i ekologiczne.
Podsumowując – w latach 2026–2028 koszalińska PSP otrzyma kilka nowych wozów ratowniczych, w tym nowoczesne pojazdy typu „pierwszy wyjazd”, SRt z HDS-em oraz ciężki nośnik kontenerowy.
Komenda Wojewódzka PSP w Szczecinie ogłosiła przetargi na nowe pojazdy dla straży pożarnej w Koszalinie – SRt z HDS-em, ciężki nośnik kontenerowy i średni samochód ratowniczo-gaśniczy z systemem CAFS. Sprawdź szczegóły i terminy dostaw.