Część 1 – ul. Goździków (etap VI).
Remont odcinka od wjazdu do posesji nr 55 do końca opracowania. Demontaż starych nawierzchni, korytowanie, układanie płyt ażurowych na warstwach kruszywa. Dokumentacja: „Remont ul. Goździków…” (Inżynieria Drogowa Anna Sitek).
Część 2 – ul. Diamentowa (etap I).
Dziś gruntowa. Na ok. 75 m pojawi się nawierzchnia z płyt pełnych (szerokość 6 m) z uzupełnieniami ażurowymi, do tego standardowe roboty ziemne. Dokumentacja: „Remont nawierzchni drogi wewnętrznej – ul. Diamentowa” (PPD Wojciech Łoś).
Część 3 – ul. Skowronków.
Wymiana istniejącej nawierzchni na płyty żelbetowe wielootworowe, korekta łuków, ścięcie zawyżonych poboczy, profilowanie. Dokumentacja: „Przebudowa pasa drogowego ul. Skowronków…” (Pracownia Techniczna WuWu).
Część 4 – ul. Łubinów.
Modernizacja pętli autobusowej na płyty pełne oraz ulicy na płyty wielootworowe i ażurowe. Dokumentacja: „Remont pasa drogowego ul. Łubinów…” (WuWu).
Część 5 – ul. Gryczana (etap II).
Kontynuacja porządkowania układu lokalnych ulic w systemie pasowym z płyt ażurowych, spójna z wcześniejszymi pracami na Owsianej i fragmencie Żytniej. Dokumentacja zbiorcza „Remont i przebudowa ulic Owsianej, Żytniej i Gryczanej…” (WuWu).
W każdym zadaniu – najpierw rozbiórki, korytowanie i profilowanie, potem warstwy kruszyw i płyty (w zależności od miejsca: pełne, ażurowe lub wielootworowe). To szybka, relatywnie tania technologia, lubiana przez samorządy tam, gdzie budżet nie udźwignie pełnego pakietu: krawężniki + podbudowa + asfalt.
Harmonogram i warunki gry
Składanie ofert: do 17 października 2025 r., godz. 10:00 (wyłącznie przez Platformę e-Zamówienia).
Otwarcie: 17.10.2025, godz. 10:30.
Związanie ofertą: do 15 listopada 2025 r.
Czas realizacji: 40 dni na każdą część (to ambitne – wykonawcy będą musieli dobrze spiąć logistykę).
Dlaczego znów płyty?
Odpowiedź jest prosta i… nie każdemu się spodoba: koszt i czas. Płyty ażurowe i wielootworowe to kompromis między gruntówką a asfaltem. Dają lepszą nośność, pomagają w odwodnieniu i można je układać etapami. Minusy? Komfort jazdy, hałas na łączeniach i estetyka.
Mówiąc wprost: Koszalin idzie drogą „realizmu budżetowego” – poprawiamy przejezdność dziś, a może za parę lat wrócimy po „docelówkę”.
Co z tego będą mieli mieszkańcy?
Goździków, Skowronków, Gryczana – koniec „terenówki” po deszczu; łatwiejszy dojazd służb i śmieciarek.
Diamentowa – pierwszy, symboliczny etap; lepiej 75 metrów teraz niż zero przez kolejne sezony.
Łubinów – pętla autobusowa na pełnych płytach to konkretna korzyść: mniej rozjeżdżonego błota, większa trwałość przy manewrach pojazdów ZDiT/PKS/PKA.
Teraz wszystko w rękach wykonawców i… jesiennej pogody. Jeśli uda się wybrać oferty sprawnie, 40 dni daje realną szansę, by pierwsze odcinki były gotowe jeszcze przed zimą. A gdy miasto skorzysta z opcji „podobnych zamówień”, być może „łatane” odcinki zaczną układać się w sensowną całość.
Termin: 17.10.2025, 10:00 (składanie) / 10:30 (otwarcie)