Projekt i budowa w formule „Projektuj i buduj”
Nowa obwodnica będzie miała długość 1,1 km i zostanie zrealizowana w formule „Projektuj i buduj”. Wykonawca otrzyma 13 miesięcy na przygotowanie projektu oraz uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (tzw. ZRID). Na same prace budowlane przewidziano 15 miesięcy, z wyłączeniem okresów zimowych (od 16 grudnia do 15 marca).

Koniec tranzytu przez centrum Bobolic
Do niedawna przez Bobolice przebiegały dwie drogi krajowe: DK11 i DK25, a dodatkowo dwie drogi wojewódzkie. Latem miasto regularnie tonęło w korkach. Od września 2023 roku kierowcy podróżujący DK11 mogą już korzystać z nowej drogi ekspresowej S11, omijając Bobolice.

Nadal jednak przez centrum miasta prowadzi DK25, biegnąca od Bydgoszczy przez Człuchów i Biały Bór. Aby wjechać na S11 i kontynuować podróż na północ, kierowcy muszą obecnie cofać się przez miasto do węzła Bobolice. Nowa obwodnica w ciągu DK25 pozwoli wyprowadzić cały ruch tranzytowy z miasta i skróci dojazd z obecnych 2,3 km przez centrum do 1,1 km nową trasą.
Przebieg nowej trasy
Obwodnica rozpocznie się w rejonie skrzyżowania DK25 z ul. Polną. Od strony Białego Boru na wjeździe do Bobolic powstanie rondo. Stamtąd droga pobiegnie w kierunku południowo-zachodnim przez dolinę rzeki Chociel. W ramach inwestycji powstaną most nad rzeką oraz przepust na rowie melioracyjnym. Koniec obwodnicy przewidziano na rondzie, które zostało już wybudowane przy węźle Bobolice, na styku z DK11.
Trasa zostanie poprowadzona w śladzie dawnej linii kolejowej, rozebranej w 1945 roku. Wzdłuż całego odcinka powstanie także ścieżka pieszo-rowerowa o szerokości 3 m, z nawierzchnią bitumiczną, co poprawi bezpieczeństwo i komfort mieszkańców.
Zmiany na innych odcinkach DK25
Równolegle od stycznia tego roku trwają przygotowania do rozbudowy kolejnych odcinków DK25 — od Bobolic do Białego Boru. Przewidziano tam przebudowę nawierzchni do parametrów nośności 11,5 t/oś, modernizację skrzyżowań oraz budowę ścieżki pieszo-rowerowej wzdłuż całej trasy.
Na odcinku Bobolice – Porost ścieżka pieszo-rowerowa już powstaje w ramach osobnego zadania, a prace na tym fragmencie (5,2 km) mają zakończyć się w III kwartale 2024 roku.
Realizacja obwodnicy Bobolic to kolejny krok w kierunku poprawy bezpieczeństwa i płynności ruchu drogowego w regionie, który szczególnie latem zmaga się z dużym natężeniem ruchu turystycznego.