Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

Wyniki tegorocznego egzaminu ósmoklasisty

Autor Ala za CKE 4 Lipca 2025 godz. 10:52
Centralna Komisja Egzaminacyjna opublikowała wyniki egzaminu ósmoklasisty przeprowadzonego w terminie głównym 13–15 maja 2025 r. Oto jak wypadli uczniowie z całej Polski i jak prezentują się dane z Koszalina.

Egzamin ósmoklasisty odbył się w dniach 13–15 maja br. Do egzaminu w pierwszym terminie przystąpiło około 362 200 uczniów i uczennic z całej Polski. W tegorocznym egzaminie sprawdzano stopień opanowania wymagań określonych w nowej podstawie programowej z 2024 r. Uczniowie mieli również więcej czasu — aż o około 20% dłużej niż w latach ubiegłych — co miało zmniejszyć stres i pozwolić na spokojniejsze przemyślenie odpowiedzi.

Wyniki ogólnopolskie

Język polski: średnio 64 % punktów 

Matematyka: średnio 50 %

Język angielski: średnio 70 % 

 

Pozostałe języki także były zdawane. Oto średnie wyniki:

niemiecki – 61 %

rosyjski – 65 %

francuski – 87 %

hiszpański – 67 %

włoski – 60 % 

Dyrektor CKE, Robert Zakrzewski, ocenił ten rok jako stabilny, bez gwałtownych zmian w porównaniu z ubiegłymi latami 

 

 

Gdzie Polska wypada najciekawiej?

Największe miasta (powyżej 100 tys. mieszkańców) osiągnęły lepsze wyniki:

polski – ok. 67 %

matematyka – ok. 57 %

angielski – 77 % 

wiadomosci.onet.pl

wydarzenia.interia.pl

Tymczasem uczniowie z mniejszych miejscowości osiągali gorzej – np. w małych miastach ~61 % z polskiego i ~46 % z matematyki; na wsiach angielski na poziomie ~65 % 

 

Tegoroczny egzamin ósmoklasisty w Polsce przyniósł wyniki na poziomie: polski 64 %, matematyka 50 %, angielski 70 %. 

Najlepiej opanowane umiejętności:

rozpoznawanie i stosowanie związków frazeologicznych (język polski)

obliczanie czasu przy danej drodze i prędkości (matematyka)

rozumienie ze słuchu (język angielski)