Celem konkursu było opracowanie znaku graficznego, który stanie się oficjalnym logotypem „Doliny Smaków” – przestrzeni promującej lokalne wydarzenia kulinarne i rekreacyjne. Konkurs skierowano do uczniów koszalińskich szkół ponadpodstawowych kształcących się na kierunkach artystycznych i graficznych:
- Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych im. W. Hasiora w Koszalinie,
- Zespołu Szkół nr 7 im. Bronisława Bukowskiego – kierunek: Technik Grafiki i Poligrafii Cyfrowej,
- Zespołu Szkół nr 9 im. Romualda Traugutta – kierunek: Technik Reklamy.
Do konkursu zgłoszono 19 projektów (z ZS nr 7 i ZS nr 9). Po odrzuceniu jednej pracy ze względów formalnych, Komisja oceniała 18 propozycji.
Prace oceniano pod kątem: oryginalności i kreatywności, spójności z charakterem miejsca estetyki i czytelności przekazu.
W skład Komisji Konkursowej weszli: Tomasz Sobieraj – przewodniczący Komisji, prezydent Koszalina, Magdalena Zborowska – Zarząd Obiektów Sportowych, Marta Grzegorczyk – CK105 w Koszalinie, Magdalena Ćwirko – ZS nr 7 i Ewelina Nadulska – ZS nr 9.
Spośród finałowych prac cztery otrzymały wyróżnienia, a jedna została nagrodzona jako najlepsza.
Lista wyróżnionych:
Ksenia Mizina – Zespół Szkół nr 7, kl. II TCB - https://ekoszalin.pl/sds/2025/06/25/Plansza Mizina Kseniia 2TCb Dolina.pdf
Dawid Hlushchenko – Zespół Szkół nr 7, kl. I TBC - https://ekoszalin.pl/sds/2025/06/25/logo david hlushchenko 1 tbc 2.0.pdf
Zespół: Oliwia Błędniak, Laura Dobroszek, Wiktor Karolewicz – Zespół Szkół nr 7, kl. II TCB - https://ekoszalin.pl/sds/2025/06/2a5/Wiktor_Karolewicz_Laura_Dobroszek_Oliwia_Błędniak_ZS7_DOLINA_SMAKÓW_LOGO.pdf
Oliwia Janus – Zespół Szkół nr 7, kl. II TCB -
https://ekoszalin.pl/sds/2025/06/25/Logo_Oliwia Janus.pdf
Nagroda główna:
Jakub Badowski – Zespół Szkół nr 7, kl. II TCB -
https://ekoszalin.pl/sds/2025/06/25/Jakub_Badowski_ZS7_Dolina_Smaków.pdf
Laureat otrzymał voucher o wartości 500 zł do wybranego przez siebie miejsca.
Prezydent Tomasz Sobieraj podkreślił, że młodzi graficy udowodnili nie tylko wysoki poziom umiejętności, ale też świetne wyczucie miejskiej tożsamości wizualnej. – To prace, które z powodzeniem mogą promować Koszalin i naszą Dolinę Smaków – powiedział podczas spotkania.