Z danych ZUS wynika, że duża część uprawnionych nie złożyła jeszcze wniosków o świadczenie. A warto zrobić to jeszcze w czerwcu. Wtedy ZUS wypłaci 800+ do końca sierpnia z wyrównaniem od czerwca. Jeżeli rodzic się spóźni i wniosek wpłynie po 30 czerwca, to nie otrzyma już wyrównania.
Jak sprawdzić czy złożyliśmy wniosek?
Jeśli rodzic nie wie czy przesłał wniosek z programu Rodzina 800+ na nowy okres, może to sprawdzić na PUE ZUS w zakładce Rodzina 800+ w oknie Szczegóły Twoich wniosków. Zobaczy tam nie tylko czy wniosek wpłynął do ZUS, ale także stan jego obsługi. Nie ma znaczenia, jak złożono wniosek, tj. czy przez aplikację mobilną mZUS, PUE, bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia.
Jeśli klient, który nie miał konta na PUE ZUS, złożył wniosek o świadczenie wychowawcze przez bankowość elektroniczną bądź portal Emp@tia, to konto na PUE zostało mu założone automatycznie. Natomiast na adres e-mailowy z wniosku o świadczenie przesłano dane do logowania na to konto.
Świadczenie 800+ przysługuje na każde dziecko do ukończenia przez nie 18 lat, niezależnie od osiąganych dochodów. Pieniądze są przekazywane jedynie bezgotówkowo, na rachunek bankowy.