Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

Rusza realizacja kolejnego odcinka S11

Autor Ala a GDDKiA 1 Kwietnia 2024 godz. 5:26
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na budowę 12,5-kilometrowego odcinka S11 pomiędzy Kępnem i Siemianicami. To pierwszy z trzech odcinków 46-kilometrowej trasy, który będzie realizowany w najbliższym czasie. Za przygotowanie projektu budowlanego oraz realizację prac w terenie odpowiedzialna będzie firma Polaqua. Wartość umowy to 375 650 011 zł, a czas realizacji 39 miesięcy (bez okresów zimowych, 16 grudnia - 15 marca, w trakcie prac budowlanych).

Droga ekspresowa S11 połączy cztery województwa

Do 2030 roku cała trasa S11 połączy leżący na Pomorzu Środkowym Kołobrzeg przez Piłę, Poznań i Kępno z Aglomeracją Śląską. Po realizacji wszystkich odcinków będzie liczyć ponad 580 km, a wraz ze wspólnym przebiegiem S6 od Kołobrzegu do Koszalina (ok. 35,5 km) blisko 620 km. Obecnie kierowcy mają do dyspozycji ponad 150 km (wliczając wspólny przebieg S6 i S11). Dla pozostałych odcinków, w zależności od etapu, inwestycje są już realizowane bądź prowadzone są prace przygotowawcze. W nadchodzących latach pokonanie trasy z Kołobrzegu do węzła Piekary Śląskie na połączeniu z autostradą A1 zajmie samochodem osobowym nieco ponad 5 godz.

Czytaj też

Najkorzystniejsza oferta dla S11 Oborniki – Poznań

Ala za GDDKiA - 22 Marca 2024 godz. 10:47
Konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud złożyło najkorzystniejszą ofertę na realizację 22-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S11 Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik. Przy braku odwołań od rozstrzygnięcia i po zakończeniu kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, możliwe będzie podpisanie umowy z wykonawcą w II kwartale br. Najlepsza spośród ośmiu ofert Przetarg ogłosiliśmy w 10 października ubiegłego roku. Wpłynęło osiem ofert. Najniższą, jak się później okazało najkorzystniejszą, złożyło konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud. Jej wartość to 853 456 675,21 zł. Głównym kryterium oceny ofert była cena (55 proc.), a pod uwagę brano również pozacenowe kryteria dotyczące przedłużenia gwarancji jakości m.in. na ekrany akustyczne i obiekty mostowe (40 proc.) oraz zagospodarowanie pozyskanego destruktu asfaltowego (5 proc.). Wyłoniony w przetargu wykonawca zrealizuje inwestycję w systemie Projektuj i buduj w okresie 39 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych podczas budowy). Droga ekspresowa S11 połączy cztery województwa Do 2030 roku cała trasa S11 połączy leżący na Pomorzu Środkowym Kołobrzeg przez Piłę, Poznań i Kępno z Aglomeracją Śląską. Po realizacji wszystkich odcinków będzie liczyć ponad 580 km, a wraz ze wspólnym przebiegiem S6 od Kołobrzegu do Koszalina (ok. 35,5 km) blisko 620 km. Obecnie kierowcy mają do dyspozycji ponad 150 km (wliczając wspólny przebieg S6 i S11). Dla pozostałych odcinków, w zależności od etapu, inwestycje są już realizowane bądź prowadzone są prace przygotowawcze. W budowie jest odcinek Bobolice – Szczecinek w woj. zachodniopomorskim. Poznaliśmy najkorzystniejsze oferty na dobudowę drugiej jezdni na obwodnicy Kępna oraz dla trzech odcinków trasy od końca obwodnicy Kępna do początku obwodnicy Olesna w woj. opolskim. W nadchodzących latach pokonanie trasy z Kołobrzegu do węzła Piekary Śląskie na połączeniu z autostradą A1 zajmie samochodem osobowym nieco ponad 5 godz.

Koszalin: Umowa na uzbrojenie terenów inwestycyjnych w Strefie Ekonomicznej i połączenie S6 i S11 z ul. Szczecińską

Ala za UM Koszalin - 22 Września 2023 godz. 12:50
Dzięki dotacji w wysokości 80 mln zł Koszalin uzbroi tereny inwestycyjne w Strefie Ekonomicznej i połączy kluczowe drogi na tym obszarze. Inwestycja pozwoli m.in. na połączenie ul. Szczecińskiej z węzłem Dróg S6/S11 oraz ul. BoWiD i dalszy rozwój strefy przemysłowej Koszalina. W piątek (22 bm.) w koszalińskim Urzędzie Miejski podpisana zosyała umowa z przedstawicielami firmy Budimex.  Inwestycja będzie się składać z 3 etapów: I – Odcinek od poprzedniej granicy Miasta do węzła „Koszalin-Zachód” w ciągu Drogi S11; II – Odcinek od ul. Szczecińskiej (nowo budowane rondo) do ul. Bojowników o wolność i demokrację (rondo gen. Stefana Roweckiego „Grota”; III – Rejon ulic: Szczecińskiej, Wołyńskiej i Lechickiej.    W ramach inwestycji wykonanych zostanie szereg prac takich jak: - Budowa jezdni, chodników i dróg rowerowych; - Wykonanie wiaduktu drogowego nad linią kolejową nr 402; - Budowa zatok autobusowych; - Budowa zbiorników retencyjnych, kanalizacji deszczowych oraz przepompowni wód deszczowych; - Budowa sieci wodociągowej; - Instalacja nowoczesnego oświetlenia. Podniesiona zostanie w ten sposób jakość i bezpieczeństwo naszej infrastruktury komunikacyjnej na kolejny poziom. Łącząc węzeł Dróg S6 i S11 z ul. Szczecińską podniesiona zostanie ranga Koszalina jako  jednego z ważniejszych ośrodków tranzytowo-logistycznych w tej części kraju. Wykonawcą prac jest firma BUDIMEX S.A., a termin ich realizacji to 26 miesięcy. Koszt inwestycji sięgnie 78 831 959,56 zł brutto (z czego jedynie 2% pochodzą z budżetu Koszalina). "Uzbrojenie terenów inwestycyjnych w Koszalinie" - projekt współfinansowany z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych w ramach 5. Edycji "Rozwój Stref Przemysłowych".

S11 Szczecinek – Piła bliżej realizacji

Ala za GDDKiA - 5 Września 2023 godz. 12:08
Jeszcze w tym miesiącu ma zostać oddany do użytkowania odcinek S11 z Koszalina do Bobolic, a GDDKiA poinformowała, że uzyskała decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) dla odcinka pomiędzy Szczecinkiem i Piłą. Decyzja ta zatwierdza przebieg drogi ekspresowej na długości ponad 59 kilometrów, Jest to trzeci spośród siedmiu odcinków S11 w Wielkopolsce dla których uzyskano DŚU. Inwestycja realizowana będzie w latach 2026 - 2029. Przebieg Nowy odcinek drogi ekspresowej S11 będzie rozpoczynał się na terenie województwa zachodniopomorskiego, na styku z realizowaną obwodnicą Szczecinka, w rejonie istniejącej DK11. Następnie będzie przebiegać w kierunku południowym, omijając po wschodniej stronie Okonek oraz po zachodniej stronie Podgaje i Jastrowie. Następnie przetnie istniejącą DK22 i linię kolejową nr 405, a na dalszym odcinku będzie przebiegać niemalże równolegle do istniejącej DK11, omijając po zachodniej stronie Płytnicę, Krępsko i Dobrzycę. Połączy się z odcinkami dróg S10 i S11 na węźle Piła Północ. Przewidziano budowę węzła drogowego Podgaje łączącego istniejącą DK11 i DK22 oraz drogę powiatową nr 1012P. Kolejny węzeł, Jastrowie, umożliwi połączenie komunikacyjne z DK22 łączącą Jastrowie i Szwecję. Po obu stronach planowanej drogi zaplanowaliśmy budowę miejsc obsługi podróżnych (MOP). Jest DŚU, więc czas na Koncepcję programową Teraz wykonawca (AECOM Polska) przystąpi do opracowania Koncepcji programowej. Po zakończeniu tego etapu, mając zapewnione finansowanie inwestycji, będziemy mogli ogłosić przetarg na wyłonienie wykonawcy w systemie Projektuj i buduj. Podpisanie umowy na realizację przewidujemy obecnie na IV kwartał 2025 r. Realizacja inwestycji zaplanowana jest na lata 2026-2029. Pozostałe odcinki S11 w woj. wielkopolskim  Trwają prace projektowe dla budowy trasy S11 od granicy z woj. zachodniopomorskim do granicy z woj. opolskim. Długość projektowanej S11 w woj. wielkopolskim to około 280 km, podzielonych na następujące odcinki: Szczecinek – Piła o długości około 59 km, Piła – Ujście o długości około 20 km,  Ujście – Oborniki o długości około 43 km, Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik o długości około 22 km, Kórnik – Jarocin o długości około 43 km,  Jarocin – Ostrów Wielkopolski o długości około 57 km,  Ostrów Wielkopolski – Kępno o długości około 30 km. Dla dwóch odcinków tj. Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik i Ostrów – Kępno rozpatrywane są przez Generalną Dyrekcję Ochrony Środowiska odwołania od DŚU. Dla odcinków Ujście – Oborniki, Kórnik – Jarocin, Jarocin – Ostrów Wielkopolski toczą się postępowania o wydanie DŚU.  Dla odcinka Piła – Ujście planujemy złożyć wniosek o DŚU w III kwartale br. Wkrótce ogłosimy przetarg na dobudowę II jezdni na obwodnicy Kępna, pomiędzy węzłami Kępno Wschód i Baranów oraz zaprojektowanie i budowę S11na odcinku Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik. Ponadto, w przyszłym roku planujemy ogłosić postępowanie przetargowe dla kolejnego odcinka S11 tj. Ostrów Wielkopolski – Kępno.