Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
kultura

Nocne, polskie kino

Autor Kuba Grabski 27 Stycznia 2013 godz. 16:27
Nocne Maratony Filmowe to stały punkt programu Multikina, podczas którego można obejrzeć kilka filmów, połączonych wspólnym elementem. Może to być nazwisko reżysera lub gatunek filmowy. Tym razem będzie można obejrzeć najlepsze polskie filmy sezonu, wśród nich jeden premierowy.
Taki przegląd pokazuje wyraźnie, że z polskim kinem nie jest wcale źle. Podczas kolejnego ENEMEFU będzie można obejrzeć filmy głośno dyskutowane czy oczekiwane. „Mój rower” Piotra Trzaskalskiego, „Pokłosie” Władysława Pasikowskiego, „Sęp” Eugeniusza Korina, i wreszcie długo oczekiwana „Drogówka” Wojciecha Smażowskiego. Ten ostatni film będzie miał swoją premierę.


Informacje o filmach:

Drogówka

Polska 2013, 118'
reżyseria i scenariusz: Wojciech Smarzowski
obsada: Bartłomiej Topa, Marcin Dorociński, Eryk Lubos, Marian Dziędziel
muzyka: Mikołaj Trzaska

„Drogówka" Wojciecha Smarzowskiego (twórcy „Wesela", „Róży", „Domu złego") to jeden z najbardziej wyczekiwanych polskich filmów tego sezonu.
Fabuła obejmuje wypadki rozgrywające się podczas jednego tygodnia. To historia siedmiu policjantów, których oprócz pracy łączy przyjaźń, imprezy, sportowe samochody i wspólne interesy. Ich zamknięty świat z pozoru działa doskonale. Wszystko się zmienia, gdy w tajemniczych okolicznościach ginie jeden z nich. O morderstwo zostaje oskarżony sierżant Ryszard Król...
Najnowszy film Smarzowskiego to bezkompromisowa produkcja, zarówno pod względem formy jak i treści, wypełniona mrokiem i złem, utrzymana w charakterystycznym dla reżysera stylu. Twórca kolejny raz pokazuje to, o czym większość z nas chciałaby nie wiedzieć.

Sęp

Polska 2012, 133'
reżyseria i scenariusz: Eugeniusz Korin
obsada: Michał Żebrowski, Daniel Olbrychski, Paweł Małaszyński
muzyka: Archive

Film Korina to przykład kina sensacyjnego, które nie jest tanią podróbką amerykańskich produkcji.
W centrum Europy zaczynają znikać ludzie. Śledztwo przejmuje Sęp - twardy i nieprzekupny policjant. Kiedy pozna Nataszę, da się uwikłać w niebezpieczną grę pełną namiętności i niedopowiedzeń. Sęp rozpocznie wyścig z przeciwnikiem wyprzedzającym go wciąż o krok. Zabrnie w pułapkę bez wyjścia, z łowcy zamieni się w zwierzynę. Balansując na granicy namiętności i rozumu, logiki i manipulacji, będzie musiał walczyć o życie.
Film z doskonałym scenariuszem, świetną grą aktorską oraz niesamowitą muzyką zespołu Archive.

Mój rower

Polska 2012, 90'
reżyseria: Piotr Trzaskalski
scenariusz: Piotr Trzaskalski, Wojciech Lepianka
obsada: Artur Żmijewski, Michał Urbaniak, Krzysztof Chodorowski
muzyka: Wojciech Lemański

„Mój rower" to najnowszy film twórcy „Ediego". Wzruszający, szczery i inteligentny, z nieprzewidywalnym scenariuszem.
Dziadek, ojciec i syn, mieszkający w innych częściach Europy, spotykają się po latach, by odnaleźć zaginioną babcię. Skazani na swoje towarzystwo przez kilka dni, nie przepuszczą żadnej okazji, żeby uprzykrzyć sobie życie. Jednocześnie ta nowa dla nich sytuacja będzie okazją do pokoleniowego pojednania. Film Trzaskalskiego to nietypowy przewodnik po męskim świecie.
W roli dziadka wystąpił Michał Urbaniak, światowej sławy muzyk jazzowy.

Pokłosie

Polska 2012, 102'
reżyseria i scenariusz: Władysław Pasikowski
obsada: Maciej Stuhr, Ireneusz Czop, Jerzy Radziwiłowicz
muzyka: Jan Duszyński

„Pokłosie" to najbardziej kontrowersyjny polski film ostatniej dekady, który nikogo nie pozostawi obojętnym.
Franciszek Kalina po latach emigracji przyjeżdża do Polski, zaalarmowany wiadomością, że jego młodszy brat popadł w konflikt z mieszkańcami swojej wsi. Po przyjeździe odkrywa, że przyczyną jest mroczna tajemnica sprzed lat. Skłóceni od lat bracia próbują dojść prawdy. Prowadzone przez nich śledztwo zaostrza konflikt, który przeradza się w otwartą agresję. Ujawniona tajemnica odciśnie tragiczne piętno na życiu braci i ich sąsiadów.
Władysław Pasikowski przy tworzeniu "Pokłosia" czerpał z thrillera, a nawet z horroru. Powstał film mroczny, klimatyczny, przemawiający do najgłębszych zakamarków ludzkiej świadomości.

W środę szukajcie na naszym portalu pytania konkursowego dotyczącego polskiego kina. Nagrodą będzie zaproszenie na piątkowy maraton.



Poprzedni artykuł