W kwietniu rozstrzygnięty został nabór w dziewiątej edycji konkursu na promocję Pomorza Zachodniego podczas wydarzeń sportowych, takich jak mecze w najwyższych ligach czy międzynarodowe zawody żeglarskie.
- Wspieramy najlepsze kluby z naszego regionu. Wspieramy wydarzenia, które przyciągają na trybuny kibiców i dostarczają nam wszystkim emocji - mówi Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz. - Popularność tych drużyn, ich występy na krajowych i międzynarodowych arenach budują markę Pomorza Zachodniego. Sportowcy reprezentują nie tylko klub, ale także swoje miasta i całe województwo. Jestem przekonany, że w tym roku 2023 również będą odnosić sukcesy!
Konkurs został podzielony na siedem zadań, które przewidziane są dla klubów posiadających drużyny w najwyższych klasach rozgrywkowych: piłki nożnej, futsalu, piłki ręcznej, siatkowej, koszykówki, futbolu amerykańskiego. Zarezerwowano również środki, które wspomogą organizację zawodów w sportach wodnych - najbardziej prestiżowych wydarzeń o randze Mistrzostw Świata, Europy oraz MP.
Dotacje otrzymają:
Pogoń Szczecin SA 120 tys. zł
Spójnia Stargard SA 60 tys. zł
King Wilk Morskie SA 60 tys. zł
Piłka Ręczna Koszalin SA 48 tys. zł
Pogoń Szczecin Sp. z o.o. (piłka nożna kobiet) 42 tys. zł
Klub Sportowy Handball Sportowa SA 36 tys. zł
Towarzystwo Żeglarstwa Regatowego 48 tys. zł
(na organizację regat Polish RS21 Cup – Puchar Europy i Puchar Polski w klasie RS21 oraz Szczecin Match Race – Puchar Świata w match racingu, w ramach Polish Match Tour, ranga Grade 2, na jeziorze Dąbie)
Stowarzyszenie Klub Sportów Wodnych Baltic 36 tys. zł
(organizator Mistrzostw Świata Juniorów i Mężczyzn w klasie 1LCA 6 (Laser Radial) w Dziwnowie)
Na czym polega realizacja zadań promocyjnych? Kluby, stowarzyszenia czy związki sportowe, które składały oferty w konkursie, miały możliwość wyboru świadczeń z katalogu i np. ich działaniem promocyjnym będzie umieszczenie logo Pomorza Zachodniego na strojach zawodników, sprzęcie. Znaki graficzne Pomorza Zachodniego znajdą się również na wyposażeniu sportowych aren (banery, tablice, bandy reklamowe etc.), na stronach internetowych klubów, w social mediach oraz w różnych materiałach poligraficznych – plakatach, ulotkach, broszurach, biletach etc. W ramach promocji powstają również materiały wideo (z udziałem zawodników pierwszej drużyny) dedykowane regionowi. Sportowcy będą np. zachęcać do odwiedzenia wybranych atrakcji Pomorza Zachodniego.
https://www.youtube.com/shorts/hkMJGJ8VGvs
Od 2013 roku samorząd województwa przekazał klubom i organizacjom sportowym w sumie 4,5 miliona złotych. Przez siedem lat podział środków odbywał się w formule konkursu „promocja przez sport”. W 2020 i 2021 r. z powodu pandemii i ograniczeń w organizowaniu imprez masowych – konieczne było zmodyfikowanie zasad współpracy. Zawierane były dedykowane umowy na usługi promocyjne. Od ubiegłego roku wrócił tryb konkursowy