W jaki sposób sprawowana jest nocna i świąteczna opieka zdrowotna
Dyżurujący w przychodni lekarz udziela porad w warunkach ambulatoryjnych, telefonicznie, a w przypadkach medycznie uzasadnionych - w domu pacjenta.
W razie konieczności, w uzasadnionych medycznie przypadkach, lekarz lub pielęgniarka realizują świadczenia nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej w domu chorego. Wezwania telefoniczne, w tym dotyczące świadczeń udzielanych przez pielęgniarkę w ramach ciągłości leczenia, są realizowane - w celu sprawnego ich wykonania - przez właściwy punkt nocnej i świątecznej pomocy POZ.
W jakich sytuacjach można skorzystać z nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej
Z opieki lekarskiej i pielęgniarskiej udzielanej w punktach nocnej i świątecznej pomocy POZ można skorzystać w przypadku nagłego zachorowania lub nagłego pogorszenia stanu zdrowia:
Przykładowe sytuacje uzasadniające skorzystanie ze świadczeń POZ w nocy i w dni wolne od pracy:
Niezdolność do pracy
W punkcie nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej pacjent ma prawo do zaświadczenia, które związane jest z zakresem udzielanych w tym miejscu świadczeń, a wynika ze stanu zdrowia pacjenta stwierdzonego przez lekarza w trakcie badania. Obowiązek wystawienia zaświadczenia o niezdolności do pracy lub kontynuowania nauki, lub uczestnictwa w zajęciach sportowych, spoczywa na lekarzu, który taką niezdolność stwierdzi.
Znajdź najbliższą placówkę nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej
Adresy placówek, w których uzyskasz pomoc medyczną w ramach nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, znajdziesz na stronie internetowej Zachodniopomorskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia w zakładce: Dla pacjenta > Leczenie > Gdzie się leczyć > Gdzie po nocną i świąteczną opiekę zdrowotną.
Teleplatforma Pierwszego Kontaktu tel. 800 137 200
Pracę nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej wspomaga Teleplatforma Pierwszego Kontaktu. Dzwoniąc na infolinię pacjent otrzyma w ramach teleporady niezbędną pomoc medyczną. Porady udzielane są w językach: polskim, angielskim, ukraińskim, migowym.
Co zyskasz na Teleplatformie Pierwszego Kontaktu?
* jeśli występują wskazania medyczne
Jeśli konsultacja telefoniczna okaże się niewystarczająca?