Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
sport

Olgierd Geblewicz: Nikt nie jedzie tak szybko jak my

Autor Art za WZP 21 Kwietnia 2023 godz. 9:38
- Nikt nie jedzie tak szybko jak my, żaden inny region nie realizuje tak spektakularnych inwestycji w infrastrukturę rowerową - mówi Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.

Pomorze Zachodnie rozpoczyna drugi etap wielkiego przedsięwzięcia

Pętla Berlin - Szczecin - Kołobrzeg, Trasa Doliny Rzeki Płoni czy odcinek Trasy Wału Pomorskiego  - między innymi te projekty będą realizowane drugim etapie wdrażania koncepcji Sieci Tras Rowerowych Pomorza Zachodniego. Koszty planowanych inwestycji przekraczają 430 mln złotych! 

Pomorze Zachodnie wdraża unikalną w skali kraju i Europy koncepcję budowy sieci tras rowerowych. Jej pierwszy etap to ponad 1100 kilometrów. Obejmuje długodystansowe szlaki: Velo Baltica, Blue Velo, Trasę Pojezierzy Zachodnich, Stary Kolejowy Szlak i Trasę wokół Zalewu Szczecińskiego. Gotowych jest już w sumie 630 km, a w fazie realizacji ponad 250 km! Wiele inwestycji znajduje się na finiszu, więc Zarząd Województwa Zachodniopomorskiego zdecydował o rozpoczęciu wdrażania drugiego etapu, czyli budowie odcinków kolejnych sześciu tras!

Konsultacje z gminami dotyczące poszczególnych tras rozpoczną się w najbliższych dniach. Prawdopodobnie potrwają kilka miesięcy. Zaplanowane zostały również spotkania z niemieckimi samorządowcami. W piątek, 21 kwietnia w Urzędzie Marszałkowskim wizytę złożą przedstawiciele gmin i powiatów Brandenburgii.

 

Budowa trasy Berlin - Szczecin - Kołobrzeg ma być finansowana z Funduszy Europejskich dla Pomorza Zachodniego oraz z programu INTERRREG.

 

Lista planowanych przez samorząd województwa zadań inwestycyjnych jest długa. Oprócz trasy Berlin - Szczecin - Kołobrzeg mają powstać również:

- Trasa Zwiniętych Torów na odcinku Świdwin - Połczyn-Zdrój - Barwice, Grzmiąca

- Trasa Pałaców i Zamków na odcinku Koszalin - Polanów

- Trasa Doliny Regi i Drawy na odcinku Gryfice - Mrzeżyno

- Trasa Wału Pomorskiego na odcinku Marszewo - Polanów

- Trasa Doliny Rzeki Płoni (z Barlinka do Szczecina).

 Koszty wszystkich projektów przewidzianych w II etapie realizacji Sieci Tras Rowerowych Pomorza Zachodniego szacowane są na 434 mln złotych. Powstać ma ponad 300 kilometrów tras.

 Dzięki planowanymi inwestycjom wspomniana sieć długodystansowych regionalnych szlaków rowerowych będzie liczyła w sumie 1500 km.