Oto jak wyglądają treści rozsyłanych wiadomości:
IPKO: Zablokowalismy Twoj dostep online z powodu podejrzanej aktywnosci. Zaloguj sie tutaj: LINK aby odblokowac.
Co się stanie, kiedy klikniesz w link? Złodzieje wyłudzą Twoje dane osobowe (w tym PESEL), hasła i informacje na temat karty płatniczej. W konsekwencji stracisz dane i pieniądze.
Poniżej prezentujemy poszczególne kroki ataku. Z tej grafiki możecie swobodnie korzystać, udostępniając ją swoim (współ)pracownikom np. w firmowych newsletterach dotyczących bezpieczeństwa.
Jeśli Twój bank próbuje się z Tobą skontaktować (telefonicznie, SMS-owo, e-mailowo) w jakiejkolwiek sprawie, to nie odpowiadaj na tę wiadomość, nie klikaj w linki, nie przekazuj danych. Rozłącz się, jeśli trzeba, a następnie sam skontaktuj się z infolinią swojego banku i zapytaj czy faktycznie jest jakiś problem z Twoim rachunkiem/kontem