Przewidziano dwukondygnacyjny budynek o wysokości maks. 9,28 m. Na osi tunelu prowadzącego z peronów zaprojektowano otwarty pasaż pieszy, w którym wyeksponowane zostaną zachowane z istniejącego budynku ściany holu zawierające cenne sgrafitto z 1962 r. autorstwa artystów plastyków Zawojskich – tu powstanie tzw. poczekalnia letnia, która będzie dzielić obiekt na dwie części. Całość przykryta będzie ażurowym dachem.
Za projekt nowego dworca odpowiada pracownia TBi Architekci. Na parterze zaplanowano hol główny z poczekalnią, toalety, kasy, kilka lokali usługowych, miejską informację turystyczną. Na piętrze – pomieszczenia drużyn konduktorskich, bura PKP SA oraz posterunek SOK. Przewidziano duże przeszklenia zewnętrzne. Ściany w częściach ogólnodostępnych będą miały okładziny betonowe. Na posadzkach przewidziano lastryko. Szacowana wartość zamówienia to 30,5 mln zł. W czasie robót podróżni będą korzystać z dworca tymczasowego. Link do przetargu tu.