Informacja dotycząca polityki plików cookies:
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
W Koszalinie jest wiele różnych klubów muzycznych, tanecznych czy sportowych. Mało osób jednak wie, że nie dawno powstał Klub Młodych Konstruktorów - Tesla, w którym dzieci w wieku 8-14 uczy się konstrukcji, projektowania oraz programowania własnoręcznie zbudowanych robotów z klocków LEGO Mindstorms.
Konstruowanie i majsterkowanie to sposób na przyjemne i ciekawe spędzenie czasu wolnego. Znakomicie rozwija wyobraźnię przestrzenną, kreatywność, fantazję, a także wyrabia takie cechy jak: spostrzegawczość, dokładność, samodzielność czy zręczność. Te wszystkie cechy można rozwinąć w Tesli, czyli klubie młodych konstruktorów. To nic innego jak próba zainteresowania młodego pokolenia nowinkami technicznymi.
Celem tego majsterkowania jest rozwijanie u uczniów zdolności i zainteresowań technicznych, a w szczególności wyrabiania zręczności manualnej, kształtowania wyobraźni przestrzennej, właściwe dobieranie materiałów przyborów i narzędzi do wykonywanej pracy technicznej, przestrzeganie ostrożności i zasad bezpieczeństwa przy pracy, wdrażanie do współpracy i współdziałania w grupie oraz wzmacnianie wiary uczniów we własne siły i możliwości.
- Staramy się pokazywać, że praca w grupach wymaga współpracy i optymalizacji wspólnych działań pod kątem zrealizowania zadania. Równą wagę przykładamy do rozwoju wiedzy i kompetencji interpersonalnych. Tego rodzaju podejście uczy kultury obowiązującej nie tylko w świecie akademickim, ale także pozwala zdobyć umiejętności niezbędne w wielu dziedzinach życia - mówi Jarosław Rochowicz.
Zajęcia prowadzone są z odpowiednim podejściem dydaktycznym, na dobrym sprzęcie komputerowym i elektronicznym i oparte są o dwa filary. Pierwszy to nauka myślenia inżynierskiego poprzez inżynierską praktykę, czyli programowanie i budowanie urządzeń elektronicznych. Drugi, to wyjaśnianie wpływu innowacji na nasze codzienne życie w społeczeństwie informacyjnym.
Podczas zajęć młodzi konstruktorzy będą uczyć się również pracy zespołowej, formułowania i rozwiązywania problemów technicznych oraz dyskusji i argumentacji w zespole.
- Udział w tych zajęciach na pewno będzie miał wpływ na kreatywność dziecka i samodzielność intelektualną. Poprzez zabawę przemycamy małym majsterkowiczom wiedzę z nauk ścisłych oraz podstawy programowania – mówi Paweł Ceranka.
Są dwa poziomy wprowadzenia. Pierwszy jest poświęcony wprowadzeniu dziecka w świat konstrukcji LEGO Mindstorms. W trakcie kursu poruszane są podstawowe zagadnienia dotyczące programowania. Sugerowany wiek uczestników to przedział 8 - 12 lat.
Natomiast forma rozszerzona przeznaczona jest dla bardziej zaawansowanych konstruktorów. Przewidywany jest dla osób które już poznały podstawy programowania. W trakcie tych zajęć uczestnicy zajmują się trudniejszymi konstrukcjami. Sugerowany wiek dla grupy zaawansowanej to 11 - 14 lat.
- Ponadto kładziemy nacisk na tworzenie własnych programów dla kości NXT i modyfikowanie już istniejących - podsumowuje Jarek.