- Google gromadzi dane wykorzystywane w reklamach targetowanych, sprzedaje powierzchnię reklamową, a także działa jako pośrednik reklamy online. Jest więc obecny na niemal wszystkich poziomach łańcucha dostaw reklamy internetowej display. Obawiamy się, że firma utrudnia konkurencyjnym usługom reklamy internetowej konkurowanie w ramach tzw. ad tech stack - powiedziała w oświadczeniu wiceprzewodnicząca Komisji Europejskiej Margrethe Vestager.
Komisja oceni ograniczenia w dostępie do danych na temat tożsamości i zachowań użytkowników, które Google nakłada na reklamodawców, wydawców i inne strony trzecie.
Rzecznik Google powiedział w e-mailu: „Tysiące europejskich firm codziennie korzysta z naszych produktów reklamowych, aby docierać do nowych klientów i finansować swoje witryny. Wybierają je, ponieważ są konkurencyjne i skuteczne. Będziemy nadal konstruktywnie współpracować z Komisją Europejską, aby odpowiadać na ich pytania i demonstrować korzyści płynące z naszych produktów europejskim przedsiębiorstwom i konsumentom”.