Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.

Dużo więcej niż kasa – sportowa rewolucja w crowdfundingu?

2021-01-05 05:53:00 Art za Arskom Group
Poprzedni rok dla dużej części sportowców był niełatwy. Przełożone igrzyska olimpijskie, kolejne lockdowny utrudniające treningi, a przede wszystkim pogarszająca się sytuacja gospodarcza, utrudniająca znalezienie i utrzymanie sponsorów – to wszystko sprawiło, że pojawiła się konieczność szukania nieszablonowych rozwiązań. Przełomowym narzędziem, które ma umożliwić polskim sportowcom skuteczną pogoń za marzeniami w zmieniającym się świecie, jest crowdfunding, czyli mikrosponsoring, w którym stroną wspierającą są fani sportu.

Na Zachodzie od lat współfinansowanie rozmaitych projektów, od gier komputerowych po kluby piłkarskie, przez fanów jest normą, stałym elementem krajobrazu. U nas o crowdfundingu, czyli współfinansowaniu sportu przez fanów, robi się głośno przede wszystkim w sytuacjach kryzysowych. Kiedy jakiś zasłużony klub przez błędy w zarządzaniu chyli się ku upadkowi, na scenę wkraczają kibice i go ratują. – Ale to

wcale nie powinno tak wyglądać. Crowdfunding to przede wszystkim umiejętność budowania wokół siebie wartościowej społeczności, która wspiera sportowca w drodze na szczyt, pomaga spełniać marzenia. Nie powinien służyć do odcinania stryczka, tylko do zapobiegania temu, żeby kiedykolwiek on pojawił się w naszym pobliżu – podkreśla Jarosław Czerniak, współzałożyciel platformy RazemDlaSportu.com i propagator crowdfundingu w polskim sporcie. 

 

Zmiana sposobu myślenia

Ambicją twórców nowej platformy, na której właśnie ruszyło pierwsze ponad sto zbiórek, jest to, żeby dać zawodnikom wędkę, a nie rybę. Chcą nauczyć ich tego, jak ciekawie opowiadać o sobie, jak skutecznie działać w internecie, żeby zbudować wokół siebie zaangażowaną grupę kibiców, która zaprowadzi sportowca aż na Olimp. Sportowcy dostają do ręki nie tylko platformę, na której mogą prowadzić swoje zbiórki, ale również szerokie doradztwo z zakresu marketingu i social mediów, które umożliwi im zjednoczenie wokół swoich marzeń grona zaangażowanych mikrosponsorów. – Zależy nam na tym, żeby zmienić oblicze sponsoringu sportowego w Polsce. Zbyt wiele karier jest przerywanych przez to, że utalentowanemu zawodnikowi brakuje środków na utrzymanie rodziny i musi pójść do „normalnej” pracy. Ciężko nawet policzyć, ile potencjalnych medali imprez mistrzowskich przez to straciliśmy. Krok po kroku chcemy to zmienić. Sprawimy, że zawodnicy nie będą uzależnieni od stypendiów sportowych czy wsparcia dużych sponsorów. Nauczymy ich zmiany myślenia o sponsoringu, sprawimy, że staną się panami własnego losu – tłumaczyWiktor Roszkowski, drugi z współzałożycieli projektu Razem Dla Sportu.

Docelowo wpłaty od kibiców mają się odbywać w modelu subskrypcyjnym – zadeklarowana kwota comiesięcznie będzie przekazywana na konto wybranego przez fana sportowca. Założyciele platformy chcą jednak przez pierwszy miesiąc dać kibicom czas i szansę na spokojne zapoznanie się z możliwościami i przetestowanie rozwiązania. Dlatego w tym okresie mikrosponsorzy będą zachęcani do jednorazowych wpłat. – Docelowo naszym wyróżnikiem będą właśnie subskrypcje, takie jak w przypadku Netflixa czy Spotify. Regularność nawet niewielkich wpłat pozwoli sportowcom na bardziej precyzyjne planowanie budżetu, wyjazdów na obozy, zawody, czy zakupu nowego sprzętu. Ale zdajemy sobie sprawę, że wszystkie nowe rozwiązania na początku muszą zostać przetestowane – podkreśla Mateusz Czerniak, trzecia z kluczowych osób, które wspólnie tworzą razemdlasportu.com.

 

Wymiana pozytywnych emocji

Crowdfundingowi, jeśli posługiwać się tradycyjną nomenklaturą gospodarczą, najbliżej do transakcji wymiennej. Mikrosponsorzy oczywiście wpłacają środki na wybrane przez siebie cele, ale w zamian otrzymują nie tylko „produkt”, ale przede wszystkim poczucie przynależności do elitarnej społeczności, połączonej pasją i wspólnym celem. Sportowcy otrzymują nie tylko wsparcie finansowe, ale również emocjonalne, mikrosponsorzy stają się najbardziej zaangażowaną grupą kibiców, która przez całą karierę jest silnym wsparciem dla zawodnika. W zamian otrzymują możliwość zajrzenia za kulisy sportowych emocji i przyglądania się z bliska jak wspierany przez nich zawodnik robi kolejne kroki w kierunku spełnienia marzeń. W ramach akcji #RazemDlaSportu można otrzymać dostęp do ekskluzywnych materiałów z zawodów i treningów, personalizowane życzenia urodzinowe od wspieranego sportowca, VIP-owskie wejściówki na zawody sportowe (oczywiście do realizacji w czasach postpandemicznych) i wiele innych nagród. – Proponujemy sportowcom pewne pakiety, uzależnione od wysokości wpłaty, ale dajemy im też swobodę. To oni najlepiej wiedzą, co da największą wartość ich fanom – mówią przedstawiciele nowej platformy crowdfundingowej. 

Poza przekrojowym podejściem do sportowej kariery, ich inicjatywę od innych tego typu projektów wyróżnia nastawienie na indywidualnych zawodników, a nie na kluby sportowe. Mając w perspektywie Igrzyska Olimpijskie w Tokio, organizatorzy zaprosili do akcji przede wszystkim tych, którym marzy się wyjazd do Japonii, ale brakuje im wsparcia. Obecnie platforma zrzesza przeszło stu sportowców z różnych dyscyplin, od wioślarstwa, przez lekkoatletykę, po zapasy czy szermierkę. A każdego dnia zgłaszają się kolejni. Swoje zbiórki prowadzą medaliści mistrzostw Polski czy Europy, którzy marzą o kolejnych sukcesach, a brakuje im fundamentów finansowych do kosztownych treningów. Można tam znaleźć młode talenty na początku sportowej drogi i doświadczonych atletów. Wszystkich łączy idea #RazemDlaSportu – wiara, że wspólne działanie, szczególnie w czasie pandemii, pozwala przenosić góry, a może nawet wskoczyć na Olimp!

Skomentuj na Facebooku / Zobacz komentarze »
Zobacz popularne artykuły:
 

MZK: 'Julek" wypłynie 8 bm.

1 Czerwca 2021 godz. 3:29 Ala a MZK Koszalin
8 czerwca uruchomione zostają linie komunikacji miejskiej obsługiwane statkiem JULEK. Połączenia realizowane będą: · LINIA 1M – na trasie Jamno Przystań – Mielno Przystań; kursy linii nr 1M zostały zintegrowane z kursami linii nr 1; · LINIA 1U – na trasie Jamno Przystań – Unieście Przystań; kursy linii nr 1U zostały zintegrowane z kursami linii nr 1; Dojazd do Przystani Jamno zapewnia linia autobusowa nr 1, realizująca kursy na trasie:  os. Bukowe – Śniadeckich – Jana Pawła II  – Centrum Przesiadkowe Wąwozowa – Władysław IV – Jamno Zagroda / Łabusz /  Jamno Przystań (powrót przez ulicę Sołecką). Linia nr 1 wzdłuż ulicy Władysława IV będzie obsługiwała wszystkie przystanki i nie będzie przejeżdżać przez os. Unii Euroepjskiej.  W Centrum Przesiadkowym Wąwozowa godziny odjazdów kursów linii nr 1 w obu kierunkach, zostały skoordynowane z odjazdami kursów linii nr 6. Linia nr 6 będzie kończyła swój bieg na pętlę przy ul. Duńskiej (os. Unii Europejskiej). Przejazdy liniami nr 1M i 1U leżą w strefie opłat B. Wprowadzono nowe bilety: - bilet na kursy statkiem – uprawnia pasażera do przejazdu różnymi kursami statku w określonym czasie; - bilet zintegrowany – na kursy autobusu i statku, uprawnia pasażera do przejazdów różnymi kursami autobusów i statków w określonym czasie – wystarczy kupić jeden bilet. Na statku możliwy będzie przewóz rowerów, który każdorazowo podlega opłacie – 5,00 zł. Bilety na kursy statkiem oraz autobusem i statkiem można zakupić w aplikacji Mobilna Karta Miejska Koszalin oraz w biletomatach stacjonarnych i mobilnych, w tym także w biletomacie na statku. W podobny sposób można uiścić opłatę za przewóz roweru statkiem. Płatności w biletomatach można dokonać jedynie bezgotówkowo, a w biletomatach mobilnych wyłącznie zbliżeniowo.   3 czerwca 2021 r. wprowadzone zostaną zmiany w sieci komunikacji miejskiej: • URUCHOMIENIE CAŁOROCZNEJ AUTOBOSOWEJ LINII NR 1 – kursy realizowane na trasie Os. Bukowe – Wąwozowa – Jamno – Łabusz – Przystań Jamno (w sezonie letnim), bez przejazdu przez osiedle Unii Europejskiej – poprawa punktualności dojazdu na Os. Jamno – Łabusz; zintegrowana przesiadka na linię 6 na pętli Wąwozowa; bezpośredni dojazd z Os. Bukowe przez ulicę Jana Pawła II do Ogrodów Działkowych wzdłuż ulicy Władysława IV oraz na os. Jamno – Łabusz; • SKRÓCENIE NA STAŁE TRASY LINII NR 6 I ZWIĘKSZENIE CZĘSTOTLIWOŚCI DO OS. UNII EUROPEJSKIEJ oraz POWRÓT NA ULICĘ KOŚCIUSZKI: – kursy realizowane do osiedla Unii Europejskiej lub Wąwozowej. Osiedle Jamno – Łabusz obsługiwane wyłącznie przez linię nr 1; – koniec objazdu przez ulicę Pileckiego – w obu kierunkach przejazd przez ulicę Kościuszki i obsługa nowego przystanku Kościuszki 01 (na wysokości przychodni w kierunku Dworca PKP / Szczecińskiej) • DROBNE KOREKTY GODZIN ODJAZDU KURSÓW LINII NR 3 i 4; • NOWE NAZWY STREF OPŁAT ZA BILETY: MIEJSKA – STREFA „A" i PODMIEJSKA – STREFA „B". NOWE BILETY UPRAWNIAJĄCE DO PRZEJAZDU STATKIEM, W TYM BILET ZINTEGROWANY OBOWIĄZUJĄCY NA PRZEJAZDACH STATKIEM I AUTOBUSEM – WAŻNY PO URUCHOMIENIU REJSÓW STATKIEM JULEK; • AKTUALIZACJA REGULAMINU PRZEWOZU OSÓB I RZECZY, W TYM OKREŚLENIE SPOSOBU PRZEJAZDU Z HULAJNOGĄ CZY KONTROLI BILETÓW W APLIKCJI MOBILNEJ. DATA URUCHOMIENIA REJSÓW STATKIEM JULEK ZOSTANIE PODANA W TERMINIE PÓŹNIEJSZYM. Szczegóły na: www.mzk.koszalin.pl Dodatkowo od dnia 03.06.2021 r - uruchomiona zostanie linia nr 23 na trasie: Os. Bukowe - Sanktuarium - Chełmoniewo. W dniu 03.06.2021 r. (Boże Ciało) - autobusy kursują wg. niedzielnego rozkładu jazdy.    ...
 

Dwa złota judoków Gwardii Koszalin na Judo Baltic Cup U18

1 Czerwca 2021 godz. 16:10 Art za KS Judo Gwardia Koszalin
Z dwoma złotymi - wywalczonymi w świetnym stylu - medalami wrócili z International Judo Baltic Cup Pucharu Polski Juniorek i Juniorów Młodszych U18 reprezentanci Klubu Sportowego Judo Koszalin. Po rocznej przerwie spowodowaną pandemią Cowid-19 judocy powrócili na matę w Gdyni na jeden w najmocniejszych turniejów w Polsce w tej grupie wiekowej. Zawody było znakomicie zorganizowane. Przestrzegano wszelkie pandemiczne obostrzenia. Wystartowało ponad 650 zawodników nie licząc grup dzieci. W zawodach z super strony zaprezentowała się dwójka judoków Gwardii Koszalin. - Byli rewelacją zawodów - mówi wprost trener Cezary Wojniusz. Jego i trenera Mariana Standowicza podopieczni wygrali swoje wszystkie walki przed czasem zdobywając dwa złote medale. Pierwszy medal wywalczyła Zuzanna Mikołajczak w kat.+70 kg. - Zuzia po wolnym losie pokonała Katarzynę Klimkiewicz z Kuzushi Kielce i aktualną Mistrzynię Polski Oliwię Ziewalicz ze Skorpiona Krosno.  Dwie walki Zuzi trwały łącznie 7 sekund wykonała dwa różne rzuty - mówi trener Wojniusz Cezary.   Drugi medal złoty wywalczył Kamil Kustrzycki. Kamil pokonał przed czasem Jana Słobodziana z Akademia Saparta, Krzysztofa Aksamit z PM Tarnów, Alana Balcerowskiego z Conrada Gdańsk oraz Filipa Skórkę z Judo Panda Warszawa. Nasi judocy z Gwardii Koszalina są wizytówką naszego miasta i zawsze godnie reprezentują się na arenach krajowych i zagranicznych. Ponadto Zuzia Mikołajczak i Kamil Kustrzycki posiadają stypendium nadane przez prezydenta Koszalina Piotra Jedlińskiego. Kolejne zawody judoków już za tydzień - Mistrzostwa Polski Juniorów i Juniorek w Warszawie. Trzymamy kciuki....
 

Bezpieczeństwo na drodze - zmiany w przepisach już od 1 czerwca br.

31 Maj 2021 godz. 17:44 Ala za policja.pl
1 czerwca 2021 r. wchodzi w życie ustawa z dnia 25 lutego 2021 r. o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. poz. 463), która wprowadza przepisy zwiększające bezpieczeństwo pieszych na drogach, ujednolica dopuszczalną prędkość na obszarze zabudowanym, a także obliguje kierujących pojazdami do zachowania minimalnego odstępu między pojazdami na autostradach i drogach ekspresowych. Zgodnie z nowymi przepisami, pieszy wchodzący na przejście dla pieszych będzie miał pierwszeństwo przed pojazdem, za wyjątkiem tramwaju. Przed tramwajem pieszy będzie miał pierwszeństwo tylko, gdy znajduje się już na przejściu dla pieszych. W celu zwiększenia ochrony pieszego w rejonie przejścia dla pieszych ustawodawca doprecyzował przepisy dotyczące zachowania się kierujących pojazdami, zobowiązując ich do obserwacji nie tylko przejścia dla pieszych, ale i jego okolicy oraz do stworzenia możliwości bezpiecznego przejścia przez jezdnię dla pieszych znajdujących się na przejściu dla pieszych oraz tych, którzy na to przejście wchodzą. Kierujący pojazdem zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest obowiązany: zachować szczególną ostrożność, zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszego znajdującego się na tym przejściu albo na nie wchodzącego i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na tym przejściu albo wchodzącemu na to przejście. Nowe regulacje nie zwalniają również pieszego z obowiązku zachowania szczególnej ostrożności podczas wchodzenia i przechodzenia przez jezdnię lub torowisko oraz korzystania z przejścia dla pieszych. W dalszym ciągu zabrania się także pieszemu wchodzenia na jezdnię bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych. Bardzo ważną zmianą dla pieszego jest zakaz korzystania z telefonu lub innego urządzenia elektronicznegopodczas wchodzenia lub przechodzenia przez jezdnię lub torowisko, w tym również podczas wchodzenia lubprzechodzenia przez przejście dla pieszych – w sposób, który prowadzi do  ograniczenia możliwości obserwacji sytuacji na jezdni, torowisku lub przejściu dla pieszych. DOPUSZCZALNA PRĘDKOŚĆ NA OBSZARZE ZABUDOWANYM Kolejną zmianą jest zrównanie dopuszczalnej prędkości pojazdu lub zespołu pojazdów przez całą dobę na obszarze zabudowanym do 50 km/h. MINIMALNY ODSTĘP MIĘDZY POJAZDAMI Na autostradach i drogach ekspresowych kierujący pojazdem obowiązany jest zachować minimalny odstęp od poprzedzającego go - na tym samym pasie ruchu - pojazdu. Odstęp ten wyrażony w metrach określa się jako nie mniejszy niż połowa liczby określającej prędkość pojazdu, którym się poruszamy, wyrażonej w kilometrach na godzinę. Na przykład przy prędkości 100 km/h odstęp nie może być mniejszy niż 50 m. Uwaga! Powyższej zasady nie stosuje się podczas wyprzedzania. * Ustawa z dnia 25 lutego 2021 r. o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. poz. 463) (Biuro Ruchu Drogowego KGP) ...
 

Fortepian na plaży. W Mielnie i Koszalinie powstały zdjęcia do teledysku Citroën & Chopin

7 Czerwca 2021 godz. 11:55 Ala z mat. inf. , fot. J. Chmielewski, Amicale Citroën Pologne
Zdumieni mieszkańcy i turyści, którzy w piątek wcześnie rano wybrali się na plażę w Mielnie, mogli zobaczyć tam fortepian i pianistkę, która grała utwory Chopina. Nie był to jednak koncert a plan filmowy teledysku pod roboczą nazwą Citroën i Chopin, projektu którego celem jest upamiętnienie dwóch wielkich: postaci genialnego kompozytora, Fryderyka Chopina oraz sławnego twórcy komfortowych i awangardowych samochodów, Andre Citroëna. Co mają ze sobą wspólnego? Okazuje się, że bardzo wiele. Ich losy trwale zostały związane z Polską i Francją. Chopin w Polsce się urodził, wychowywał i uczył, tu zdobył sławę. Z kolei dziadkowie Citroëna mieszkali w Warszawie, jego rodzice wzięli tam ślub a sam Andre właśnie w Polsce zobaczył i kupił patent na słynne daszkowe koła zębate, które stały się potem logo firmy. Obaj byli wielkimi postaciami we Francji a ich nazwiska zaczynają się na literę C.    Właśnie owe wspólny losy zainspirowały twórców projektu Citroën & Chopin. Autorzy pomysłu ze stowarzyszenia Amicale Citroën Pologne namówili do udziału w przedsięwzięciu Romana Jońcę, kompozytora, muzyka, aranżera, który skomponował bardzo nowocześnie brzmiący utwór, łączący w sobie klasykę Chopina, pewnego rodzaju muzyczny komfort ale też zaawansowanie i awangardę. Jak sam mówi, wyzwanie było ogromne:    „Połączenie muzyki Chopina ze współczesnymi brzmieniami jest wyjątkowo trudne. Jednak udało się a efekt, który usłyszymy wraz z premierą teledysku, będzie zapewne dla wielu osób zaskakujące” – mówi Roman Jońca, autor muzyki. Filmową stroną przedsięwzięcia zajęła się Ewa Ślusarczyk, młoda reżyser z dużym dorobkiem filmowym, laureatka stypendiów i uczestniczka wielu konkursów filmowych z Torunia. „Szukając ciekawych planów filmowych wybraliśmy Mielno, na sceny z fortepianem, Koszalin oraz okolice. Będzie to filmowa podróż przez epoki, pełna odniesień do Citroëna i Chopina” – mówi Ewa Ślusarczyk. „Zdjęcia powstawały przez kilka dni, od wczesnego poranka do późnego wieczora. Była to bardzo wyczerpująca, ale satysfakcjonująca praca” – dodaje.    W teledysku zobaczymy kultowe i legendarne samochody Citroëna. „Tym projektem chcemy dotrzeć poprzez muzykę i obraz do świadomości społecznej z komunikatem, że Polska stała się kolebką wielu wspaniałych utworów, osiągnięć i wynalazków” – mówi Konrad Dula, prezes stowarzyszenia Amicale Citroën Pologne. „Przypomnimy muzykę Chopina i osiągnięcia Citroëna, losy obu tych wielkich postaci na zawsze są złączone z naszym krajem i warto o tym pamiętać” – podsumowuje Dula.    Projekt realizowany jest przy wsparciu portalu Francuskie.pl, miasta Koszalin, miasta Mielno, Citroën Mojsiuk oraz Michelin.     ...
 

„Lewa” linia produkcyjna w amatorskich warunkach

11 Czerwca 2021 godz. 10:37 Ala za KMP Koszalin