Zajęcia miały pokazać uczniom, że matematyka to codzienność, z którą mają styczność nie zdając sobie nawet z tego sprawy. Kontakt z uczniami z innego państwa miał za zadanie uświadomić dzieciom (zarówno w naszej szkole jak i w szkole ze Szwecji zaproszonej do współpracy w projekcie), że mimo bariery językowej jesteśmy w stanie porozumieć się językiem uniwersalnym jakim jest matematyka.
Dodatkowe zajęcia z matematyki odbywają się w innej formie niż tradycyjna lekcja. To uczniowie prowadzili zajęcia, dochodzili zależności matematycznych, pełnili rolę nauczyciela i odkrywcy.
Zajęcia były filmowane, a nagrania przesyłane grupie uczniów ze Szwecji i odwrotnie. Uczniowie naszej szkoły z pomocą pani Marty, opracowywali interesujące ich tematy zajęć, nagrywali filmy z ich realizacji, montowali i przesyłali efekty swojej pracy kolegom i koleżankom w zbliżonym wieku z zaprzyjaźnionej szkoły.
Forma zajęć sprzyjała wyrabianiu aktywnych postaw matematycznych, ugruntowaniu i praktycznemu zastosowaniu posiadanej wiedzy.
Zajęcia realizowane były w ramach innowacji "Matematyka językiem świata" dofinansowanej przez Fundację mBanku.