Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

Samorząd zbada dostępność kultury

Autor Ekoszalin z mat. informacyjnych 27 Listopada 2019 godz. 13:50
Do teatru, filharmonii, a może opery? Do jakich instytucji zaglądamy najczęściej? Ile wydajemy na bilety? Jakie mamy preferencje i oczekiwania? Jakie są największe bariery? Samorząd województwa zlecił badania dostępu mieszkańców Pomorza Zachodniego do kultury.

Badania, które na zlecenie województwa prowadzi firma Biostat z Rybnika,mają na celu pozyskanie wiedzy na temat dostępu mieszkańców regionu do kultury, uczestnictwa w kulturze, a także preferencji i oczekiwań w odniesieniu do oferty instytucji kultury.

 

Wyniki posłużą do dokonania diagnozy stanu kultury w województwie i będą podstawą do wyznaczenia kierunków rozwoju zachodniopomorskiej kultury, w związku z prowadzonymi pracami nad aktualizacją dokumentów strategicznych województwa.

 

Metodologia badań oparta zostanie na analizie dostępnych danych, w tym m. in. udostępnionych przez podmioty działające w badanym obszarze, a także na wywiadzie telefonicznym. Próba reprezentatywna wyniesie ponad 100 respondentów. Wyniki badań zostaną przestawione w grudniu w formie raportu zawierającego wnioski i rekomendacje.

 

Województwo Zachodniopomorskie po raz drugi podejmuje współpracę z firmą Biostat. W 2013 roku prowadziła badania w związku z organizacją Kongresu Kultury Pomorza Zachodniego.

Wówczas badania wykazały, że do najczęściej odwiedzanych instytucji kultury należą kina, biblioteki i teatry. Rzadziej mieszkańcy regionu wybierali się do opery lub filharmonii. Najważniejszymi czynnikami decydującymi o skorzystaniu z usług danej instytucji jest atrakcyjność oferty i cena biletu. Dwie trzecie badanych odpowiedziało, że wydaje maksymalnie 100 złotych miesięcznie na kulturę, przy czym nieco mniej niż połowa z nich wydaje 50 zł i mniej. Respondenci zapewnili, że byliby skłonni ponieść większe koszty w przypadku interesujących ich wydarzeń. Aż 22% badanych odpowiedziało, że nie brało udziału w żadnym wydarzeniu kulturalnym.