Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

Koszalin z hybrydami od Volvo?

Autor Ala za MZK Koszalin 1 Lutego 2019 godz. 5:53
W MZK w Koszalinie zostały otwarte oferty w przetargu na dostawę pięciu 12-metrowych autobusów hybrydowych.Ofertę złożyła tylko jedna firma Volvo Bus Corporation.

W przetargu wystartowała jedynie firma Volvo Bus, która zaoferowała 9,403 mln zł brutto, a także 24-miesięczną gwarancję na cały pojazd (włączając w to powłokę lakierniczą) oraz 96 miesięcy gwarancji na trwałość konstrukcji nadwozia i poszycia. Kwota nieznacznie tylko przekracza budżet określony na kwotę 9,348 mln zł brutto. Na realizację zamówienia przeznaczono 180 dni.Przedmiotem postępowania jest dostawa pięciu 12-metrowych autobusów z napędem hybrydowym. Wymagane są trzy pary drzwi w układzie 2-2-2. Autobus powinien posiadać 29 miejsc siedzących (łącznie z kierowcą) oraz co najmniej 55 miejsc stojących. Przewidziano całopojazdową klimatyzację. Wyposażenie obejmuje też wyświetlacze, kasowniki, radioodtwarzacz, monitoring.


Poprzednie postępowanie zostało unieważnione z przyczyn technicznych. Zamawiający nie zapewnił warunków, żeby postępowanie zrealizowane było zgodnie z przepisami dotyczącymi elektronizacji.

 

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Czytaj też

Koniec diesli w Koszalinie? MZK kupuje 5 hybryd

Ala za MZK Koszalin - 15 Listopada 2018 godz. 3:45
Koszaliński Miejski Zakład Komunikacji ogłosił właśnie przetarg na dostawę pięciu sztuk fabrycznie nowych, niskoemisyjnych autobusów hybrydowych. Mają trafić na nasze drogi w przyszłym roku. MZK chce by były to ok. 12 metrowe niskopodwoziowe autobusy, fabrycznie nowe i posiadające homologację emisji minimum Euro 6. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2. Pojazdy muszą posiadać napęd hybrydowy oraz nie mogą być prototypami. Ponadto MZK wymaga, aby autobusy były objęte: przez 24 miesiące gwarancją całopojazdową przez 96 miesięcy rękojmią na trwałość konstrukcji nadwozia i poszycia Koszaliński przewoźnik oczekuje ponadto bezawaryjnego działania oraz eksploatacji zespołu baterii przez minimum 3 lata. Producenci w swoich ofertach muszą uwzględnić zachowania min. 80% pojemności energetycznej zespołu baterii po tym okresie. W przeciwnym razie zasobniki muszą zostać wymieniony na nowy, na koszt dostawcy. Termin składania ofert mija 21 grudnia br., a dostawa ma nastąpić w ciągu maksymalnie 180 dni od podpisania umowy.  Przypomnijmy, do końca miesiąca  do Koszalina przyjedzie 7 nowych autobusów Scanie Citywide 12LF. Będą one 12-metrowejdługości  i będą wyposażone w klimatyzację, monitoring i udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. Według zapewnień prezydenta Koszalina, Piotra Jedlińskiego będą to ostatnie autobusy spalinowe we flocie MZK. Kolejne mają już być tylko hybrydowe.