MZK chce by były to ok. 12 metrowe niskopodwoziowe autobusy, fabrycznie nowe i posiadające homologację emisji minimum Euro 6. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2. Pojazdy muszą posiadać napęd hybrydowy oraz nie mogą być prototypami. Ponadto MZK wymaga, aby autobusy były objęte: przez 24 miesiące gwarancją całopojazdową przez 96 miesięcy rękojmią na trwałość konstrukcji nadwozia i poszycia Koszaliński przewoźnik oczekuje ponadto bezawaryjnego działania oraz eksploatacji zespołu baterii przez minimum 3 lata. Producenci w swoich ofertach muszą uwzględnić zachowania min. 80% pojemności energetycznej zespołu baterii po tym okresie. W przeciwnym razie zasobniki muszą zostać wymieniony na nowy, na koszt dostawcy. Termin składania ofert mija 21 grudnia br., a dostawa ma nastąpić w ciągu maksymalnie 180 dni od podpisania umowy.
Przypomnijmy, do końca miesiąca do Koszalina przyjedzie 7 nowych autobusów Scanie Citywide 12LF. Będą one 12-metrowejdługości i będą wyposażone w klimatyzację, monitoring i udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. Według zapewnień prezydenta Koszalina, Piotra Jedlińskiego będą to ostatnie autobusy spalinowe we flocie MZK. Kolejne mają już być tylko hybrydowe.