Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

Kolejny odcinek jedenastki ma nową nawierzchnię

Autor Ala za GDDKiA 27 Grudnia 2018 godz. 4:58
Zakończył się remont drogi krajowej nr 11 na odcinku Pleszew- Dobra Nadzieja oraz Wyszki o łącznej długości ponad 2,5 kilometra.

Zadanie polegało na wymianie zniszczonej nawierzchni na nową. Koszt prac to ponad 3 mln zł brutto. Wykonawcą  robót było  Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowego  Kalisz S.A. 

W tym miesiącu zakończył się pierwszy etap prac projektowych podzielonych na odcinki Szczecinek – Piła, Ujście – Oborniki, Oborniki – Poznań, Kórnik – Ostrów i Ostrów – Kępno tj. wykonano i zatwierdzono dla tych odcinków Studium Korytarzowe.  Dokonano oceny zaproponowanych  korytarzy i  podjęto decyzje o ich rekomendacji  do dalszych prac projektowych bądź odrzuceniu.

W tym miejscu warto dodać, że najbardziej zaawansowane są prace projektowe na odcinku Obwodnicy Ujścia i Piły, gdyż procedowany jest obecnie w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska wniosek GDDKiA o wydanie Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach ( DŚU).

 

Wykonane Studium Korytarzowe określa lokalizację pasa terenu pod nowe zamierzenie drogowe, z uwzględnieniem regionalnych i lokalnych uwarunkowań geograficznych, przyrodniczych i społecznych. Wyznaczone korytarze są poprawne technicznie i w sposób minimalny kolidują z istniejącą infrastrukturą.

Zakończony właśnie etap prac projektowych  pozwolił określić 500m korytarze przebiegu drogi, w których wkreślony zostanie pas drogowy o szerokości  ok. 60-100 m. Oznacza to, że niekoniecznie działki znajdujące się w danym korytarzu drogi, będą kolidowały z samym przebiegiem trasy (czyli pasem drogowym) danego wariantu.

 

Następnym etapem prac projektowych będzie przygotowanie Studium Techniczno- Ekonomiczno–Środowiskowego (STEŚ), gdzie w poszczególnych korytarzach Projektant wkreśli oś drogi, określi jej niweletę, a także opracuje powiązania z istniejącą siecią drogową, rozwiąże problemy obsługi terenów przyległych oraz zaproponuje sposoby pokonania przeszkód terenowych ( obiekty inżynierskie) czy też kolizji z istniejącą infrastrukturą techniczną.

Opracowania projektowe na bieżąco konsultowane będą m.in. z organami poszczególnych samorządów województwa, powiatu i gminy, zarządcami dróg, kolei, wód, urządzeń infrastruktury technicznej oraz innych obiektów. W przyszłym roku przeprowadzone będą również konsultacje społeczne, w ramach których odbędą się otwarte spotkania z mieszkańcami.  Umożliwi to wszystkim zainteresowanym zapoznanie się z proponowanymi wariantami przebiegu drogi, jak również wyrażenie opinii oraz złożenie uwag i wniosków w odniesieniu do nich. Uwagi mieszkańców mogą mieć wpływ na ostateczny przebieg drogi ekspresowej, jak również lokalizację węzłów drogowych czy przejazdów. Na końcowym etapie STEŚ odbędzie się posiedzenie Zespołu i Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych z udziałem władz samorządowych. Obradujący wytypują preferowany wariant przebiegu drogi, wskazany następnie we wniosku o wydanie Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach. Ostateczne zatwierdzenie preferowanego wariantu drogi nastąpi w Decyzji Środowiskowej (DŚU).

 

Po uzyskaniu DŚU, opracowaniu Koncepcji Programowej i zagwarantowaniu finansowania możliwe będzie ogłoszenie przetargu w formule Projektuj i Buduj z trzyletnią perspektywą realizacji.

 

Czytaj też

GDDKiA: Przetarg na S11 z Koszalina do Bobolic jeszcze w tym roku

Ala za GDDKiA - 11 Października 2018 godz. 10:38
Mamy bardzo dobrą dla koszalińskich kierowców informację. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapowiedziała, że do końca roku ogłosi przetargi na dziewięć odcinków realizacyjnych o łącznej długości 138 km. Wśród nich będą ciągi dróg: A18, S11 (Koszalin-Bobolice), DK9, 28, 45 i 78, a szacowana łączna wartość to ok 2,6 mld zł. GDDKiA będzie szukać wykonawców przebudowy południowej nitki obecnej DK18 by dostosować ją do parametrów autostrady na blisko 22-kilometrowym odcinku za węzłem Żary Zachód na DK12 i przed węzłem Iłowa na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką 296. Ogłoszony zostanie przetarg  na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Olesna  (28 km) w ciągu przyszłej S11, a także odcinka tej trasy od Koszalina do Bobolic (47,7 km). Kolejne przetargi będą dotyczyć budowy obwodnic: Ostrowca Świętokrzyskiego na DK9 (2,7 km), Nowego Sącza - fragmentu na terenie gminy Chełmiec na DK28 (1,4 km), Praszki na DK45 (blisko 12 km) oraz Poręby i Zawiercia w ciągu DK78 (ponad 24 km).   Przypomnijmy, że we wrześniu ogłosiliśmy przetarg na wykonawcę ponad 17 km przyszłej S16 od Borek Wielkich do Mrągowa.

Umowa na opracowanie dokumentacji projektowej dla odcinka S11 Bobolice-Szczecinek

ekoszalin za UW Szczecin - 19 Marca 2018 godz. 14:04
W Delegaturze ZUW w Koszalinie podpisano umowę na opracowanie dokumentacji projektowej dla drogi S11 od Bobolic do Szczecinka o długości 24,5 km. Koncepcję programową wraz z badaniami geologicznymi, a następnie Projekt Budowlany i Projekty Wykonawcze opracuje za kwotę ponad 6 mln złotych firma Transprojekt Gdański Sp. z o.o. Dokumentacja ta pozwoli na uzyskanie decyzji Zezwalającej na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID). - Budowa drogi S11 staje się faktem. Zagwarantowane są środki na realizację odcinka Koszalin-Bobolice oraz na przygotowanie wszystkich pozostałych odcinków tej drogi – powiedział podczas uroczystości podpisania umowy wiceminister spraw wewnętrznych i administracji Paweł Szefernaker. - S11 to bardzo ważna trasa w skali całego kraju, dlatego tak istotne jest abyśmy domknęli jej realizację w naszym regionie – dodał wojewoda Tomasz Hinc. – Podpisana dziś umowa pozwoli jeszcze podczas ważności Decyzji Środowiskowej złożyć wniosek o decyzję ZRID i starać się o środki na budowę drogi – wyjaśnił Łukasz Lendner dyrektor GDDKiA O/Szczecin. Odcinek Bobolice-Szczecinek był ostatnim odcinkiem drogi S11, który nie był jeszcze objęty realizacją, bądź trwającym przygotowaniem w województwie zachodniopomorskim. S11 to droga będąca jednym z głównych szlaków komunikacyjnych Polski w układzie południkowym, łączy Śląsk przez Poznań z Pomorzem Środkowym. Obecnie na teranie województwa zachodniopomorskiego trwa budowa odcinka wspólnego przebiegu dróg S6 i S11 od Kołobrzegu do Koszalina oraz obwodnicy Szczecinka. Trwa również opracowywanie Koncepcji Programowej dla odcinka Koszalin-Bobolice, który jest przewidziany do realizacji w latach 2020-2023. Odcinek drogi S11 Bobolice Szczecinek łączy planowany do realizacji w latach 2020-2023 w formule projektuj i buduj odcinek Koszali-Bobolice ze znajdującą się w budowie obwodnicą Szczecinka. Ten fragment DK nr 11 ma długość 24,5 kilometrów. Na trasie zaplanowano 2 węzły drogowe – Wierzchowo i Szczecinek Północ. Droga przewidziana jest do realizacji jako dwujezdniowa droga ekspresowa o dwóch pasach ruchu w każdą stronę. 

Dzisiaj podpisanie umowy na realizację dokumentacji projektowej dla drogi S11 na odcinku Bobolice-Szczecinek o długości 24,5 km

ekoszalin za Centrum Prasowe Wojewody, GDDKiA - 18 Marca 2018 godz. 5:18
W poniedziałek o godz. 10.00 w Delegaturze Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Koszalinie podpisana zostanie umowa na realizację dokumentacji projektowej dla drogi S11 na odcinku Bobolice-Szczecinek o długości 24,5 km. Podczas spotkania zaprezentowane zostaną też kwestie związane z realizacją pozostałych fragmentów drogi S11  w naszym regionie.  W uroczystości udział weźmie: Tomasz Hinc, wojewoda zachodniopomorski, Łukasz Lendner, dyrektor szczecińskiego oddziału GDDKiA oraz przedstawiciele projektanta. . Podstawowe informacje o inwestycji - długość – około 23 km - obecny etap – w przygotowaniu   etap zrealizowany: decyzja środowiskowa: 03.10.2011 (ostateczna 07.11.2011)   II. Opis inwestycji:   1. Przebieg drogi Droga S-11 połączy środkowe wybrzeże Bałtyku z Górnym Śląskiem. Odcinek od Bobolic do Szczecinka będzie zaczynał się za węzłem Bobolice drogi S11, natomiast kończyła na włączeniu w obwodnicę Szczecinka.   2. Podstawowe parametry techniczne - klasa drogi: S (droga ekspresowa)- prędkość projektowa: Vp = 100 km/h- szerokości jezdni głównych: 2 x 7,00 m- szerokości pasów awaryjnych: 2 x 2,50 m- szerokości poboczy gruntowych: 2 x 1,25 m- szerokość pasa dzielącego: 5,00 m- skrajnia pionowa: min. 4,70 m- obciążenie nawierzchni: 115 kN/oś   3. Zakres inwestycji Budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej z rezerwą miejsca pod trzeci pas ruchu, obiektów inżynierskich (wiadukty, mosty, estakady, przejścia dla zwierząt), dróg dojazdowych dla obsługi ruchu lokalnego, miejsc obsługi podróżnych, systemu odwodnienia, przebudowa dróg publicznych, sieci elektroenergetycznych, sieci wodociągowych oraz budowa infrastruktury służącej ochronie środowiska.   4. Wariant przebiegu drogi Na etapie opracowywania Studium Techniczno Ekonomiczno Środowiskwoego analizowano 6 wariantów przebiegu drogi ekspresowej S11.W wydanej 3 października 2011 roku decyzji środowiskowej został wybrany wiariant 6 przebiegu drogi S11 na odcinku Koszalin - Szczecinek.   Opis przebiegu wybranego wariantu:   Wariant 6: rozpoczyna się w km 0+000 (za węzłem „Koszalin”, stanowiącym skrzyżowanie S6 i S11), natomiast koniec w km ok. 36+718 wariantu VI. Na początkowym przebiegu do km ok. 2+000 droga ekspresowa przebiega w sąsiedztwie obszarów zabudowanych. Na dalszym przebiegu, aż do km ok. 8+000 biegnie przez niezabudowane tereny otwartych pól i łąk. W km ok. 9+754, planowany jest obustronny MOP. Na odcinku od km ok. 8+000 do km ok. 9+500 droga przebiega przez niewielki kompleks leśny. Następnie, aż do km ok. 14+500 ponownie przebiega przez tereny otwarte. Na odcinku od km ok. 14+700 do km ok. 15+250 biegnie na estakadzie przez obszar Natura 2000 PLH 320022 „Dolina Radwi, Chocieli i Chotli”. Po przekroczeniu rzeki Radwi w km ok. 15+227 , aż do km ok. 17+600 droga ekspresowa przebiega przez tereny leśne, aby następnie ponownie wkroczyć w tereny otwarte. W km ok. 22+900 wkracza ponownie na tereny leśne i omijając od strony południowej lotnisko w Zegrzu Pomorskim i opuszcza tereny leśne w km ok. 31+750. W km ok. 32+760, na terenach otwartych planowany jest obustronny MOP. Następnie droga ekspresowa przebiegać będzie skrajem terenów leśnych, aby za miejscowością Kłanino włączyć się w przebieg wariantu 5 drogi ekspresowej.  

Cała S11 w Wielkopolsce w projektowaniu.

Ala za GDDKiA - 31 Stycznia 2018 godz. 21:38
Dziś GDDKiA podpisała trzy ostatnie umowy na opracowania projektowe dla przyszłej drogi ekspresowej S11 w Wielkopolsce. Umowy obejmują prace projektowe na łącznej długości ponad 127 km i opiewają na kwotę ponad 17 mln złotych. Zadaniem projektantów jest opracowanie następującej dokumentacji: Studium Korytarzowe (SK), Studium Techniczno – Ekonomiczno – Środowiskowe (STEŚ), Materiały do Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach (MdDŚU), Koncepcja Programowa (KP) dla poniższych odcinków :   Szczecinek - Piła dł. 73 km , Wykonawca to firma  AECOM Polska Sp. z.o.o , kwota umowy to 8 250 767, 43 zł  brutto, termin realizacji to 50 miesięcy. Oborniki – Poznań( wraz z budową obwodnicy Obornik) dł. 23 km, Wykonawca AECOM Polska Sp. z.o.o , kwota umowy 3 791 284,35 zł  brutto, termin realizacji to 42 miesiące. Ostrów Wielkopolski- Kępno dł. 31 km, Wykonawca TRAKT Sp.  z.o.o , kwota umowy  to 4 992 268, 65 zł  brutto, termin realizacji to 50 miesięcy. Po zakończeniu opracowań  projektowych możliwe będzie ogłoszenie postępowań przetargowych  w formule Projektuj i Buduj pod warunkiem uzyskania finansowania dla  tych odcinków.