Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

GDDKiA: Przetarg na S11 z Koszalina do Bobolic jeszcze w tym roku

Autor Ala za GDDKiA 11 Października 2018 godz. 10:38
Mamy bardzo dobrą dla koszalińskich kierowców informację. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapowiedziała, że do końca roku ogłosi przetargi na dziewięć odcinków realizacyjnych o łącznej długości 138 km. Wśród nich będą ciągi dróg: A18, S11 (Koszalin-Bobolice), DK9, 28, 45 i 78, a szacowana łączna wartość to ok 2,6 mld zł.

GDDKiA będzie szukać wykonawców przebudowy południowej nitki obecnej DK18 by dostosować ją do parametrów autostrady na blisko 22-kilometrowym odcinku za węzłem Żary Zachód na DK12 i przed węzłem Iłowa na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką 296. Ogłoszony zostanie przetarg  na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Olesna  (28 km) w ciągu przyszłej S11, a także odcinka tej trasy od Koszalina do Bobolic (47,7 km). Kolejne przetargi będą dotyczyć budowy obwodnic: Ostrowca Świętokrzyskiego na DK9 (2,7 km), Nowego Sącza - fragmentu na terenie gminy Chełmiec na DK28 (1,4 km), Praszki na DK45 (blisko 12 km) oraz Poręby i Zawiercia w ciągu DK78 (ponad 24 km).

 

Przypomnijmy, że we wrześniu ogłosiliśmy przetarg na wykonawcę ponad 17 km przyszłej S16 od Borek Wielkich do Mrągowa.

Czytaj też

Kolejny odcinek jedenastki ma nową nawierzchnię

Ala za GDDKiA - 27 Grudnia 2018 godz. 4:58
Zakończył się remont drogi krajowej nr 11 na odcinku Pleszew- Dobra Nadzieja oraz Wyszki o łącznej długości ponad 2,5 kilometra. Zadanie polegało na wymianie zniszczonej nawierzchni na nową. Koszt prac to ponad 3 mln zł brutto. Wykonawcą  robót było  Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowego  Kalisz S.A.  W tym miesiącu zakończył się pierwszy etap prac projektowych podzielonych na odcinki Szczecinek – Piła, Ujście – Oborniki, Oborniki – Poznań, Kórnik – Ostrów i Ostrów – Kępno tj. wykonano i zatwierdzono dla tych odcinków Studium Korytarzowe.  Dokonano oceny zaproponowanych  korytarzy i  podjęto decyzje o ich rekomendacji  do dalszych prac projektowych bądź odrzuceniu. W tym miejscu warto dodać, że najbardziej zaawansowane są prace projektowe na odcinku Obwodnicy Ujścia i Piły, gdyż procedowany jest obecnie w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska wniosek GDDKiA o wydanie Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach ( DŚU).   Wykonane Studium Korytarzowe określa lokalizację pasa terenu pod nowe zamierzenie drogowe, z uwzględnieniem regionalnych i lokalnych uwarunkowań geograficznych, przyrodniczych i społecznych. Wyznaczone korytarze są poprawne technicznie i w sposób minimalny kolidują z istniejącą infrastrukturą. Zakończony właśnie etap prac projektowych  pozwolił określić 500m korytarze przebiegu drogi, w których wkreślony zostanie pas drogowy o szerokości  ok. 60-100 m. Oznacza to, że niekoniecznie działki znajdujące się w danym korytarzu drogi, będą kolidowały z samym przebiegiem trasy (czyli pasem drogowym) danego wariantu.   Następnym etapem prac projektowych będzie przygotowanie Studium Techniczno- Ekonomiczno–Środowiskowego (STEŚ), gdzie w poszczególnych korytarzach Projektant wkreśli oś drogi, określi jej niweletę, a także opracuje powiązania z istniejącą siecią drogową, rozwiąże problemy obsługi terenów przyległych oraz zaproponuje sposoby pokonania przeszkód terenowych ( obiekty inżynierskie) czy też kolizji z istniejącą infrastrukturą techniczną. Opracowania projektowe na bieżąco konsultowane będą m.in. z organami poszczególnych samorządów województwa, powiatu i gminy, zarządcami dróg, kolei, wód, urządzeń infrastruktury technicznej oraz innych obiektów. W przyszłym roku przeprowadzone będą również konsultacje społeczne, w ramach których odbędą się otwarte spotkania z mieszkańcami.  Umożliwi to wszystkim zainteresowanym zapoznanie się z proponowanymi wariantami przebiegu drogi, jak również wyrażenie opinii oraz złożenie uwag i wniosków w odniesieniu do nich. Uwagi mieszkańców mogą mieć wpływ na ostateczny przebieg drogi ekspresowej, jak również lokalizację węzłów drogowych czy przejazdów. Na końcowym etapie STEŚ odbędzie się posiedzenie Zespołu i Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych z udziałem władz samorządowych. Obradujący wytypują preferowany wariant przebiegu drogi, wskazany następnie we wniosku o wydanie Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach. Ostateczne zatwierdzenie preferowanego wariantu drogi nastąpi w Decyzji Środowiskowej (DŚU).   Po uzyskaniu DŚU, opracowaniu Koncepcji Programowej i zagwarantowaniu finansowania możliwe będzie ogłoszenie przetargu w formule Projektuj i Buduj z trzyletnią perspektywą realizacji.