Zarząd Dróg i Transportu w Koszalinie rozstrzygnął przetarg na Całoroczne oczyszcza nie dróg publicznych miasta Koszalina". W postępowaniu wpłynęła jedna oferta PGK Koszalin. Do czego za tę kwotę zobowiązał się PGK?
I. Utrzymania czystości jezdni, chodników, parkingów i przystanków komunikacyjnych w okresie letnim – od 1 kwietnia do 31 października:
utrzymanie ulic i przystanków
1.1. mechaniczne i ręczne zamiatanie jezdni, chodników i ciągów pieszych, miejsc postojowych, zatok autobusowych, azyli dla pieszych, ścieżek rowerowych, przejścia podziemnego oraz parkingów na ulicach powierzonych do utrzymania, w częstotliwości zgodnej z załącznikami do SOPZ, przez 7 dni w tygodniu, tak aby ulicom powierzonym w utrzymanie zapewnić właściwy standard czystości i estetyki tj. usuwanie, piasku, błota, gruzu, betonu, padliny, traw, liści, gałęzi, oleju, niedopałków, szkła, papierów, opakowań z tworzyw sztucznych, „banerów”, zanieczyszczeń powstałych w wyniku zdarzeń losowych (ulewne deszcze, gwałtowne wichury) i innych śmieci oraz przeszkód zagrażających bezpieczeństwu ruchu kołowego i pieszego wraz z załadunkiem i wywozem nieczystości, a także ich składowaniem na wysypisku (wizualny efekt czystej nawierzchni);
1.2.chemiczne usuwanie chwastów z utwardzonych części pasa drogowego ulic powierzonych do utrzymania, w częstotliwości zgodnej z harmonogramem zamiatania, uniemożliwiającej zarastanie powierzchni ulic, chodników, ciągów pieszych, ścieżek rowerowych, zatok autobusowych, postojowych, azyli dla pieszych, parkingów i przystanków autobusowych, z zachowaniem odrębnych przepisów i wymogów dotyczących stosowania środków chemicznych;
Strona 4 z 22
1.3.czyszczenie krat wpustów ulicznych oraz koryt odwadniających znajdujących się na terenach pasów drogowych ulic, chodników, ciągów pieszych, ścieżek rowerowych, zatok i przystanków autobusowych i parkingów powierzonych do utrzymania, w częstotliwości 2 razy w miesiącu;
1.4.ręczne sprzątanie nawierzchni przystanków w obrębie wiat i słupków przystankowych tj. utrzymywanie w czystości i usuwanie chwastów, traw, liści, gałęzi, piasku, błota, gruzu, padliny, oleju, niedopałków, szkła, papierów, opakowań z tworzyw sztucznych „banerów”, reklam, zanieczyszczeń powstałych w wyniku zdarzeń losowych (ulewne deszcze, gwałtowne wichury) i innych śmieci, oraz przeszkód zagrażających bezpieczeństwu ruchu i pieszych wraz z załadunkiem i wywozem nieczystości a także ich składowaniem na wysypisku oraz z terenów w obrębie wszystkich przystanków komunikacyjnych, w promieniu 10m, ale nie dalej niż do krawędzi jezdni i do granicy pasa drogowego, na terenie miasta Koszalina, w częstotliwości zgodnej z załącznikami do SPOZ i intensywnością zapewniającą pełną estetykę przystanku i pełne bezpieczeństwo ruchu oraz koszenie traw, grabienie ich wywóz z terenów zielonych znajdujących się w obrębie przystanków, w częstotliwości 1 raz w miesiącu;
II. Utrzymania czystości jezdni, chodników, parkingów i przystanków komunikacyjnych w okresie zimowym – od 01 listopada do 31 marca:
2.1. Pogotowie zimowe obejmuje:
2.1.1. utrzymanie stałego pogotowia zimowego pracującego w ruchu ciągłym ze stanowiskiem dyspozytora, stała obserwacja stanu pogody, analiza danych ze stacji pogodowych i Biura Prognoz pod kątem podejmowanych działań oraz systematyczne przesyłanie prognoz pogody e-mailem na adresy wskazane przez Zamawiającego;
2.1.2.prace porządkowe na ulicach i przystankach wyszczególnionych w załącznikach, wymienione w punkcie1,ppkt 1.1;1.3;1.4, do SOPZ, w przypadku korzystnych warunków pogodowych i braku opadów śniegu, gołoledzi i innych skutków zimy warunkujących prowadzenie czynnej akcji zimowej, zgodnie z zatwierdzonym przez Zamawiającego harmonogramem zamiatania ulic, przy użyciu zamiatarek samojezdnych lub zamiatarki elewatorowej;
2.2. Czynna akcja zimowa obejmuje:
2.2.1.profilaktyczne zabezpieczenie jezdni wraz z zatokami autobusowymi, chodników, parkingów, ciągów pieszych, miejsc postojowych, ścieżek rowerowych i nawierzchni przystanków komunikacyjnych przed śliskością zimową, na ulicach wymienionych w załącznikach do SOPZ;
2.2.2.usuwanie śliskości zimowej przy zastosowaniu odpowiednich (właściwych) środków chemicznych, uszorstniających lub mechanicznych albo środków tych łącznie z jezdni wraz z zatokami autobusowymi, chodników, parkingów, ciągów pieszych, miejsc postojowych, ścieżek rowerowych i nawierzchni przystanków komunikacyjnych, na ulicach wymienionych w załącznikach do SOPZ;
2.2.3.odpłużanie jezdni wraz z zatokami autobusowymi, chodników, parkingów, ciągów pieszych, miejsc postojowych, ścieżek rowerowych i nawierzchni przystanków komunikacyjnych, przy zastosowaniu pługów czołowych lemieszowych, zamontowanych na solarkach, piaskarkach, samochodach ciężarowych i ciągnikach, na ulicach wymienionych w załącznikach do SOPZ;
2.2.4.odpłużanie dróg gruntowych i tymczasowych, przy zastosowaniu pługów czołowych lemieszowych, zamontowanych na solarkach, piaskarkach, samochodach ciężarowych i ciągnikach, na ulicach wymienionych w załącznikach do SOPZ;
2.2.5.odśnieżanie jezdni wraz z zatokami autobusowymi, chodników, parkingów, ciągów pieszych, miejsc postojowych, ścieżek rowerowych i nawierzchni przystanków komunikacyjnych, w technologii mechaniczno-ręcznej, tj. uzupełnienie odpłużenia mechanicznego ręcznym odgarnięciem pokrywy śnieżnej w miejscach niedostępnych dla pługów, na ulicach wymienionych w załącznikach do SOPZ ;
2.2.6.doczyszczanie ręczne z błota pośniegowego i zmarzliny przykrawężnikowej jezdni w strefie wyznaczonych przejść dla pieszych i przystanków komunikacji miejskiej, na ulicach wymienionych w załącznikach do SOPZ. Przejścia dla pieszych na skrzyżowaniach o różnej kolejności odśnieżania, należy odśnieżać w standardzie ulicy o najwyższej kolejności zimowego utrzymania na danym skrzyżowaniu;
2.2.7. uszorstnianie nawierzchni jezdni wraz z zatokami autobusowymi, chodników, parkingów, ciągów pieszych, miejsc postojowych, ścieżek rowerowych i nawierzchni przystanków komunikacyjnych przy zastosowaniu odpowiednich (właściwych) środków chemicznych, uszorstniających lub mechanicznych albo środków tych łącznie, na ulicach wymienionych w załącznikach do SOPZ;
2.2.8.uszorstnianie nawierzchni chodników i ulic wykonanych z kostki betonowej poprzez posypywanie piaskiem po odgarnięciu śniegu i lodu;
2.2.9. uszorstnianie nawierzchni jezdni dróg gruntowych (tymczasowych) poprzez posypywanie piaskiem lub innym środkiem uszorstniającym (bez domieszki środków chemicznych) po odgarnięciu śniegu i lodu;
2.2.10. usuwanie na bieżąco zmarzliny wokół wpustów ulicznych w celu spływu z jezdni wody powstającej z topniejącego śniegu, na ulicach wymienionych w załącznikach do SOPZ;
2.2.11. stałe patrolowanie dróg i przystanków objętych umową, w celu bieżącej oceny skuteczności podejmowanych działań i zastosowanych technologii, korygowanie tras przejazdu pługosolarek i pługopiaskarek, w przypadku utraty przejezdności niektórych odcinków dróg oraz niezwłoczna reakcja na wystąpienie lokalnej śliskości, na ulicach wymienionych w załącznikach do SOPZ;
2.2.12. likwidowanie śliskości na podjazdach przez ręczne posypywanie środkami chemicznymi i uszorstniajacymi, w przypadku utrudnionego przejazdu posypywarek spowodowanego zatłoczeniem ulic, na ulicach wymienionych w załącznikach do SOPZ;
2.3. jednokrotne pozimowe oczyszczanie jezdni wraz z zatokami autobusowymi, chodników, parkingów, ciągów pieszych, miejsc postojowych, ścieżek rowerowych i nawierzchni przystanków komunikacyjnych, na ulicach wymienionych w załącznikach do SOPZ w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, uzależnionym od panujących warunków atmosferycznych i prognoz pogody;
2.4. wywóz nadmiernie zgromadzonych zanieczyszczeń (błota, śniegu, lodu i innych) uprzątniętych z chodników przez właścicieli nieruchomości przyległych do drogi publicznej, utrudniających komunikację w pasie drogowym, wymienionych w załącznikach do SOPZ, w terminie uzgodnionym z Zamawiającym;
2.5. uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń (w tym banerów) z placów, parkingów i przystanków komunikacji miejskiej oraz chodników, ścieżek rowerowych, ciągów pieszych, które znajdują się w pasie drogowym i nie graniczą bezpośrednio z sąsiednią nieruchomością, wymienionych w załącznikach do SOPZ w uzgodnieniu z Zamawiającym;
III. Wykonania prac porządkowych na zlecenie Zamawiającego:
W okresie całorocznym:
3.1. mechaniczne zamiatanie jezdni, chodników i ciągów pieszych, miejsc postojowych, zatok autobusowych, azyli dla pieszych, ścieżek rowerowych oraz parkingów na ulicach powierzonych do utrzymania, na pisemne zlecenie Zamawiającego, w częstotliwości zgodnej z załącznikami do SOPZ i wynikającej z bieżących potrzeb , tak, aby ulicom powierzonym w utrzymanie zapewnić właściwy standard czystości i estetyki (wizualny efekt czystej nawierzchni);
3.2. mechaniczne zamiatanie zamiatarką elewatorową jezdni i parkingów na ulicach powierzonych do utrzymania, wymienionych w załącznikach do SOPZ, na pisemne zlecenie Zamawiającego, tak aby ulicom powierzonym w utrzymanie zapewnić właściwy standard czystości i estetyki (wizualny efekt czystej nawierzchni);
3.3. ręczne sprzątanie jezdni, chodników i ciągów pieszych, miejsc postojowych, zatok autobusowych, azyli dla pieszych, ścieżek rowerowych, parkingów, przystanków autobusowych i przejścia podziemnego na ulicach powierzonych do utrzymania, wymienionych w załącznikach
Strona 6 z 22
do SOPZ na pisemne zlecenie Zamawiającego, tak aby ulicom powierzonym w utrzymanie zapewnić właściwy standard czystości i estetyki (wizualny efekt czystej nawierzchni);
3.4. chemiczne usuwanie chwastów z utwardzonych części pasa drogowego ulic powierzonych do utrzymania, na pisemne zlecenie Zamawiającego, z zachowaniem odrębnych przepisów i wymogów dotyczących stosowania środków chemicznych;
3.5. mycie nawierzchni przejścia podziemnego i Rynku Staromiejskiego oraz schodów w ich obrębie, a także innych nawierzchni utwardzonych, na pisemne zlecenie Zamawiającego;
3.6 . zraszanie ulic w okresie występowania bardzo wysokich temperatur powietrza (powyżej 28ºC w cieniu) i suszy, na pisemne zlecenie Zamawiającego;
3.7. usuwanie odpadów komunalnych (dzikich wysypisk) znajdujących się w pasach drogowych ulic w granicach administracyjnych miasta Koszalina, wraz z załadunkiem i wywozem nieczystości, a także ich składowaniem na wysypisku, na pisemne zlecenie Zamawiającego;
3.8. usuwanie materiałów niebezpiecznych oraz pochodnych azbestu, znajdujących się w pasach drogowych ulic w granicach administracyjnych miasta Koszalina, na pisemne zlecenie Zamawiającego;
3.9. czyszczenie krat wpustów ulicznych i koryt odwadniających oraz odwodnień liniowych znajdujących się na terenach pasów drogowych ulic, na pisemne zlecenie Zamawiającego;
3.10. ręczne sprzątanie nawierzchni przystanków w obrębie wiat i słupków przystankowych, tj. utrzymywanie w czystości i usuwanie chwastów, traw, liści, gałęzi, piasku, błota, gruzu, padliny, oleju, niedopałków, szkła, papierów, opakowań z tworzyw sztucznych „banerów” , reklam i innych śmieci oraz przeszkód zagrażających bezpieczeństwu ruchu i pieszych wraz z załadunkiem i wywozem nieczystości a także ich składowaniem na wysypisku, z terenów wszystkich przystanków, w promieniu 10m, ale nie dalej niż do krawędzi jezdni i do granicy pasa drogowego, na terenie miasta Koszalina, w częstotliwości zapewniającej pełną estetykę przystanku i pełne bezpieczeństwo ruchu, na pisemne zlecenie Zamawiającego;
W okresie zimowym:
3.11. odpłużanie i uszorstnianie w wyznaczonych miejscach dróg gruntowych i tymczasowych, przy zastosowaniu pługów czołowych lemieszowych, zamontowanych na solarkach, piaskarkach, samochodach ciężarowych i ciągnikach, na ulicach wymienionych w załącznikach do SOPZ, na pisemne zlecenie Zamawiającego;
3.12. wywóz nadmiernie zgromadzonego w pasach drogowych śniegu w miejsce zabezpieczone przez Wykonawcę, z zachowaniem obowiązujących przepisów, na pisemne zlecenie Zamawiającego;