Lotnisko w Goleniowie zbudowano w latach 1953-1956, jako lotnisko wojskowe. W 1967 r. wydzielono w nim cześć cywilną, tworząc Port Lotniczy Szczecin-Goleniów. Następnie w 1998 r. całość lotniska została przejęta przez władze cywilne. Od tej pory port stał się lotniskiem w pełni cywilnym. W ostatnich latach lotnisko przeszło szereg inwestycji, między innymi wyremontowano i zmodernizowano drogę startową o długości 2,5 km, drogi kołowania oraz płyty postojowe dla statków powietrznych. Unowocześniono także całą infrastrukturę związaną z systemami informatycznymi odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo lotów (nowoczesna wieża kontroli lotów, system naprowadzania ILS).
Aktualnie, trwają prace projektowe związane z rozpoczęciem na przełomie września i października bieżącego roku, budowy nowego Terminalu Cargo.
Terminal będzie działał w zasięgu terytorialnym przejścia granicznego i przejmie całość obsługi towarów przewożonych drogą lotniczą, a obecny terminal pozostanie tylko do obsługi pasażerskiej. Planowana powierzchnia nowego obiektu to 3000 m2, w tym 1000 m2 ma być wykorzystywana, jako powierzchnia biurowa, w której znajdą swoje siedziby spedycje, agencje celne, agent holdingowy, Służba Celno-Skarbowa oraz Straż Graniczna. W nowej lokalizacji znajdzie się również hangar typu E, tj. dla samolotów do rozpiętości skrzydeł Boeninga 747. Terminal przewidziany jest do obsługi wszystkich rodzajów towarów, w tym towarów niebezpiecznych oraz łatwopsujących się i będzie wyposażony w urządzenia RTG do prześwietlania całych palet, bramki kontroli radiometrycznej oraz chłodnie. W części magazynowej planowany jest magazyn czasowego składowania, skąd po odprawie celnej, będzie odbywać się dystrybucja przesyłek w głąb kraju oraz do państw UE.