Dobra wiadomość jest taka, że istnieją metody i narzędzia umożliwiające kształtowanie tych cech. Zachodniopomorski ZPP stawia sobie za cel nie tylko wspieranie kobiet w zdobywaniu wiedzy na ten temat, ale również organizowanie warsztatów, które pomogą omawiane cechy wyeksponować i umocnić.
Ciekawostką jest fakt, że panie, które mają na swoim koncie sukcesy biznesowe, charakteryzują się zarówno silniejszymi cechami żeńskimi, jak i silniejszymi cechami męskimi - w porównaniu do kobiet, które sukcesów nie odniosły. Badanie ZZPP sprawdziło tę tezę w praktyce w odniesieniu do kobiet biznesu w województwie zachodniopomorskim, a wyniki skrupulatnie przeanalizowano z wykorzystaniem narzędzi statystycznych.
Istnieją oczywiście również cechy neutralne, takie jak innowacyjność, kreatywność, operatywność czy zaradność - i te również zostały uwzględnione w badaniu. Najbardziej może jednak zaciekawić fakt, że cechy statystycznie częściej przypisywane kobietom, takie jak empatia, intuicja, autentyczność w komunikowaniu uczuć i emocji, wyrozumiałość czy wielozadaniowość, wywierają wpływ na rentowność, skuteczność i efektywność firm. Businesswomen, które odniosły sukces w biznesie, posiadają także wpływające na odniesienie sukcesu cechy zwykle kojarzone z mężczyznami, jak rywalizacja, asertywność czy indywidualizm.
Jest to tylko kilka przykładów cech, które wpływają na odnoszenie przez kobiety sukcesów w biznesie, ponieważ łącznie zidentyfikowanych zostało ponad sześćdziesiąt. Skonstruowana została również hierarchia cech kobiecych, z którymi respondentki identyfikują się najbardziej.