Z raportu „Diagnoza wiedzy i świadomości ekonomicznej dzieci i młodzieży w Polsce” przygotowanego na zlecenie NBP wynika, że niedostateczny poziom wiedzy prezentuje aż 44 proc. uczniów VI klasy szkoły podstawowej, 41 proc. uczniów III klasy gimnazjum oraz 28 proc. uczniów przedostatniej klasy szkół ponadgimnazjalnych. Z badania Nationale-Nederlanden wynika natomiast, że aż jedna piąta rodziców wciąż nie robi nic w kwestii edukacji finansowej swoich dzieci. Deklaracje pokazują, że rodzice chcieliby, by ich dzieci odkładały pieniądze, ale znacznie mniej osób zdobywa się na wysiłek, by edukować je w zakresie finansów. Oczekiwania co do racjonalnych postaw młodych nie są poparte działaniami praktycznymi. Powodem jest przede wszystkim niewystarczająca wiedza finansowa wśród dorosłych.
Między innymi dlatego Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości wraz z Nationale-Nederlanden podjęły inicjatywę stworzenia gry, która pomoże uczniom w wieku 16-18 lat zrozumieć zależności związane z domowym budżetem. „Finanse – ogarniam to!” uczy gospodarowania pieniędzmi i pomaga zrozumieć świat ubezpieczeń, inwestowania i oszczędzania. Mechanizm gry pozwala uczestnikom ocenić szanse i ryzyka związane z decyzjami finansowymi oraz zwiększyć poziom wiedzy w tym zakresie.