Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

Blisko 12,5 mln podróżnych - rekordowe wakacje w PKP Intercity

Autor Ala za PKP Intercity 20 Września 2017 godz. 6:13
Od czerwca do końca sierpnia 2017 roku z usług PKP Intercity skorzystało o ponad 1,3 mln osób więcej niż w ubiegłorocznym sezonie letnim. To najlepsze wakacje pod względem liczby przewiezionych pasażerów od 7 lat. Podróżni najchętniej wybierali połączenia na trasie z Krakowa i Trójmiasta do Warszawy. Dużym powodzeniem cieszyły się także kierunki turystyczne, jak np. Kołobrzeg, Koszalin, Zakopane czy Krynica-Zdrój.

Podczas tegorocznych wakacji prawie 12,5 mln osób wybrało podróże pociągami PKP Intercity. W sumie od czerwca do końca sierpnia z usług przewoźnika skorzystało 12% osób więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. W czerwcu, lipcu i sierpniu w porównaniu do 2016 roku liczba pasażerów wzrosła odpowiednio o 19% (ponad 3,8 mln osób), 10% i 7% (w obu przypadkach po ponad 4,3 mln osób). Na dobry wynik wpłynęło wiele czynników, jak atrakcyjne oferty biletowe, nowe kierunki podróży.

Wyniki PKP Intercity napawają optymizmem. Dowodzą, że podróżni powracają na kolej. Korzystają z niej w drodze nie tylko do wakacyjnych miejscowości, lecz również w wyjazdach w ciągu roku. To efekt wysiłku przewoźnika w zapewnieniu atrakcyjnych ofert podróży, czego przykładem m.in. jest ostatnio wprowadzony Pakiet Podróżnika, jak też dbałości o podnoszenie standardu taboru – podkreśla Andrzej Bittel, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa.

PKP Intercity stale notuje wzrost liczby przewiezionych pasażerów. Łącznie od stycznia do końca sierpnia 2017 roku na pokładach pociągów przewoźnika podróżowało prawie 29 mln pasażerów. Oznacza to ponad 13% wzrost w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Przewoźnik utrzymuje wzrostową tendencję przewiezionych pasażerów, przy zbliżonym poziomie pracy eksploatacyjnej w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.

To najlepsze wakacje w PKP Intercity od 7 lat pod względem liczby przewiezionych pasażerów. Bardzo cieszymy się, że co roku coraz więcej osób wybiera przejazdy naszymi pociągami. W porównaniu do poprzedniego roku, prawie 30% rodzin więcej skorzystało z usług PKP Intercity – podkreśla Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity. – Wzrost zauważamy także w wyjazdach seniorów – 16% oraz studentów – 9%. Coraz więcej osób kupuje też bilety przez Internet.

Do Trójmiasta, Kołobrzegu czy Zakopanego

Najwięcej podróżnych, podobnie jak w poprzednim roku, wybrało połączenia na trasie z Krakowa i Trójmiasta do Warszawy. Podczas wakacji z Krakowa do stolicy podróżowało w sumie ponad 618 tys. pasażerów, a z Trójmiasta – ponad 533 tys. W obu przypadkach wzrost liczby podróżnych utrzymał się na poziomie 6%. Dużym powodzeniem cieszyło się także połączenie z Warszawy do Białegostoku, które wybrało ponad 236 tys. osób, czyli o 48% więcej niż w okresie ubiegłorocznych wakacji. Wzrost liczby przewiezionych osób PKP Intercity odnotowało także m.in. na trasach z Krakowa do Przemyśla (101% więcej niż rok temu) i Rzeszowa (70% więcej) czy z Warszawy do Olsztyna (24% więcej).

Wśród kierunków wakacyjnych pasażerowie najchętniej wybierali trasy do Kołobrzegu (ponad 292 tys.), Koszalina (ponad 220 tys.) czy Zakopanego (ponad 130 tys.). Natomiast największy wzrost przewoźnik odnotował w przypadku połączeń sezonowych do Wisły (41%), Krynicy-Zdroju (31%), a także Władysławowa i Zakopanego (po 29%).

Nowe kierunki nie tylko w wakacje

W sezonie letnim PKP Intercity uruchomiło blisko 100 składów sezonowych do najpopularniejszych kurortów górskich i nadmorskich. Z dodatkowych połączeń mogły skorzystać osoby wybierające się m.in. w Beskid Śląski, do Żywca i Zwardonia, a także do Kudowy-Zdroju czy Szklarskiej-Poręby. Nowością było połączenie z Łodzi do Giżycka, dokąd kursował skład TLK Niegocin, zapewniając podróżnym dojazd na Warmię i Mazury.

Od tegorocznych wakacji podróżni zyskali także dodatkowe połączenia w kierunku wschodnim. Do dyspozycji osób planujących wyjazd na Ukrainę jest dodatkowa para pociągów Przemyśl – Lwów – Kijów, a także skład kursujący z Chełma do Kowla i Zdołbunowa. Dzięki dogodnym skomunikowaniom z międzynarodowych pociągów mogą skorzystać podróżni z Warszawy i Lublina (w przypadku pociągu do Chełma) czy z Krakowa i Wrocławia (wybierający się do Kijowa).

Pasażer w centrum uwagi

Nad bezpieczeństwem podróży pociągami PKP Intercity czuwa Centrum Wsparcia Klienta i dyspozytura, które reagują w przypadkach utrudnień podczas przejazdu. Pracownicy pełnią służbę 24 godz. na dobę, 7 dni w tygodniu. W sezonie wakacyjnym podczas niekorzystnych warunków atmosferycznych, a także nieprzewidzianych sytuacji, Centrum Wsparcia Klienta wydało ponad 119 tys. poczęstunków i ponad 61 tys. napojów. Jednocześnie 280 podróżnym zaplanowano transport zastępczy taksówkami, a dla 22 osób zorganizowano nocleg w hotelu.

Podczas wakacji podróżni mogli skorzystać z pomocy informatorów mobilnych, którzy dyżurowali na największych dworcach kolejowych w kraju, np. w Gdyni, Krakowie czy Wrocławiu, ale także w Międzyzdrojach, Kołobrzegu i Władysławowie. Informatorzy mobilni pozostawali do dyspozycji podróżnych m.in. w trakcie pierwszych dni wakacji (23–24, 26 czerwca), długiego weekendu sierpniowego (11,15 sierpnia) czy ostatniego weekendu w sezonie letnim (30 sierpnia–4 września). Jednocześnie w czasie wakacji na dworcu w Kołobrzegu informatorzy dyżurowali co tydzień, natomiast w Międzyzdrojach i Władysławowie – co dwa tygodnie.