Przewidziane inwestycje to ważne dla koszalinian przedsięwzięcia drogowo-rowerowe związane z transportem niskoemisyjnym. Ich koszt wyniesie prawie 21,3 mln zł. Ponad 11 mln zł dołoży RPO WZ 2014-2020. Wszystkie działania mają zakończyć się do grudnia 2020 roku.
Budowa nowoczesnego Centrum Przesiadkowego w okolicach dworca PKP i PKS ma zapewnić przede wszystkim komfort dla podróżnych, a nowe odcinki dróg dla cyklistów uzupełnią braki w rowerowej infrastrukturze miasta, poprawiając np. komunikację z Będzinem czy Mielnem. Trasy powstaną wzdłuż ulicy Morskiej, ulicy Zwycięstwa czy brzegu na rzece Dzierżęcinka, od ulicy 4 Marca do ulicy Jamneńskiej. Całość dopełni budowa obiekt „Bike&Ride” oraz utworzenie roweru miejskiego, który ma popularyzować proekologiczne formy transportu i ograniczyć ruch samochodowy w centrum Koszalina.
Inwestycja wpisuje się w założenia 2 Osi Priorytetowej RPO WZ 2014-2020 „Gospodarka niskoemisyjna”, działanie 2.3 „Zrównoważona multimodalna mobilność miejska i działani9a adaptacyjne łagodzące zmiany klimatu w ramach strategii ZIT dla Koszalińsko-Kołobrzesko-Białogardzkiego Obszaru Funkcjonalnego. W ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych będących nowym narzędziem wdrażania funduszy europejskich na terenach miast, dla KKBOF zaplanowano w bieżącej perspektywie unijnej w sumie 40 mln euro.