Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

Koszalin: Piastowska w remoncie

Autor Ala za Rzecznik Prasowy Prezydenta Koszalina 6 Lipca 2017 godz. 5:44
W związku z rozpoczęciem prac przy budowie ul. Piastowskiej (ok. 3 mln złotych, obecnie rozpoczęto prace przy kanalizacji deszczowej). W związku z tym zamknięty został dla ruchu pierwszy odcinek ulicy (od ul. Młyńskiej do ul. Jedności). Pozostała część ulicy Piastowskiej jest czynna dla ruchu (od ul. Zwycięstwa do ul. Jedności). Całość przebudowy ma być gotowa do końca br. W zakresie prac m.in. budowa ścieżki rowerowej, parkingów, oświetlenia, chodników. Część jezdni będzie wykonana z bruku. Większa część asfaltowa. Droga ma mieć charakter spacerowy, po zakończeniu prac wprowadzone zostanie tutaj ograniczenie prędkości.
Szczegóły inwestycji. 

 

 

 

 

 

 

 „Rozbudowa i przebudowa ulicy Piastowskiej w Koszalinie" 
w ramach 
zadania inwestycyjnego Ulica Piastowska, Jedności, Głowackiego" 

w tym:

 

Zadanie nr 1: „Rozbudowa i przebudowa ulicy Piastowskiej"

Zadanie nr 2: „Droga dojazdowa od ul. Głowackiego- dz. 193/28"

 

1.      Zakres rzeczowy

 

Zadanie Nr 1 : Rozbudowa i przebudowa ul. Piastowskiej

 

Branża drogowa

 

długość ulicy – około 506,30 m

klasa ulicy – lokalna KR3

projektowana prędkość 30km/h

Konstrukcja:

Jezdnia ulicy Piastowskiej,

- warstwa ścieralna- beton asfaltowy AC 8S 50/70, dla KR3, gr.4cm

- warstwa wiążąca- beton asfaltowy AC 16W 50/70, dla KR3, gr. 5cm

- podbudowa zasadnicza- beton asfaltowy AC 22P 50/70. Dla KR3, gr. 7cm

- podbudowa zasadnicza - mieszanka niezwiązana z kruszywa C90/3, 0-31,5mm ,

gr. 20cm

- podbudowa pomocnicza- mieszanka związana z cementem C3/4 ≤ 6,0MPa ,gr.18cm

Jezdnia ulicy Piastowskiej (wyniesienie jezdni)

- warstwa ścieralna- kostka granitowa 8/11 spoinowana żywicą epoksydową

- podsypka cem.- piaskowa 1:4, gr. 5cm

- podbudowa zasadnicza - mieszanka niezwiązana z kruszywa C90/3, 0-31,5mm ,

gr. 20cm

- podbudowa pomocnicza- mieszanka związana z cementem C3/4 ≤ 6,0MPa ,gr.18cm

Zjazdy, miejsca postojowe

- warstwa ścieralna- kostka betonowa, gr. 8cm

- podsypka cem.- piaskowa 1:4, gr. 5cm

- podbudowa zasadnicza - mieszanka niezwiązana z kruszywa C90/3, 0-31,5mm ,

gr. 20cm

- warstwa mrozoochronna- piasek o k≥8m/dobę, gr. 15cm

Chodniki

- warstwa ścieralna- kostka betonowa, gr. 8cm/ płytki chodnikowe 50x50x7

- podsypka cem.- piaskowa 1:4, gr. 5cm

- podbudowa zasadnicza - mieszanka niezwiązana z kruszywa C90/3, 0-31,5mm ,

gr. 15cm

- warstwa mrozoochronna- piasek o k≥8m/dobę, gr. 15cm

Droga rowerowa

- warstwa ścieralna- beton asfaltowy AC 8S 50/70 (kolor czerwony), dla KR1, gr.4cm

- warstwa wiążąca- beton asfaltowy AC 16W 50/70, dla KR1, gr.5cm

- podbudowa zasadnicza - mieszanka niezwiązana z kruszywa C90/3, 0-31,5mm ,

gr. 20cm

- warstwa mrozoochronna- piasek o k≥8m/dobę, gr. 15cm.

 

Branża sanitarna

Kanalizacja deszczowa                                                                                                           - L=   604 m

 

Branża elektryczna

1)    usunięcie kolizji sieci ENERGA-OPERATOR S.A.

2)    demontaż istniejącego oświetlenia ENERGA Oświetlenie – 15kpl

3)    oświetlenie uliczne i przejść dla pieszych

 

Zadanie Nr 2 :  „Droga dojazdowa od ul. Głowackiego - dz. 193/28" – (bez oświetlenia)

                                               

Branża drogowa

 

Droga wewnętrzne dz. nr 193/28

Droga wewnętrzna KR1 długości 75,30 m

Prędkość projektowana: 20km/h

           Powierzchnia nawierzchni 645 m2

 

Konstrukcja :

Ciągu pieszo jezdnego- odnoga ul. Bartosza Głowackiego 

- warstwa ścieralna- kostka betonowa, gr. 8cm

- podsypka cem.- piaskowa 1:4, gr. 5cm

- podbudowa zasadnicza - mieszanka niezwiązana z kruszywa C90/3, 0-31,5mm ,

  gr. 20cm

- podbudowa pomocnicza- mieszanka związana z cementem C3/4 ≤ 6,0MPa ,gr.18cm

 

Zjazdu – tymczasowego

wymiary : szerokość 5/13 m, długość 4m

- warstwa górna – płyty betonowe ażurowe wibroprasowane 60/40cm  gr. 8cm

- podsypka cem.- piaskowa 1:4, gr. 5cm

- podbudowa zasadnicza - mieszanka niezwiązana z kruszywa C90/3, 0-31,5mm ,

   gr. 20cm

- warstwa mrozoochronna- piasek o k≥8m/dobę, gr. 15cm

 

Branża sanitarna 

Kanalizacja deszczowa                                                                    - L= 90,00 m

 

Wykonawcy  :

 

DOMAR

Kazimierz Domaracki

Tatów 3

76 – 039 Biesiekierz

 

Zadanie 1:

3.049.000,00 zł

 

Zadanie 1: 30.11.2017r.

 

 
Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Czytaj też

Piastowska już przejezdna

Ala, fot. Piotr Walendziak - 22 Grudnia 2017 godz. 4:17
Ulica Piastowska już przejezdna. Koszalin zyskał kolejną wyremontowaną ulicę.

Nowa Piastowska

Ala, fot. Piotr Walendziak - 7 Listopada 2017 godz. 12:04
Z każdym dnie swoje oblicze zmienia ul. Piastowska. Jej remont pochłonie 3 mln złotych i zakończyć się jeszcze w tym roku. W zakresie prac m.in. budowa ścieżki rowerowej, parkingów, oświetlenia, chodników. Część jezdni będzie wykonana z bruku. Droga ma mieć charakter spacerowy, po zakończeniu prac wprowadzone zostanie tutaj ograniczenie prędkości.

Finisz na Stawisińskiego, Piastowska na „start”

Ekoszalin z mat. informacyjnych - 4 Lipca 2017 godz. 14:23
Przebudowa Zwycięstwa i Piłsudskiego jest na ukończeniu, drogowcy zabierają się właśnie za Piastowską, która ma być przebudowana jeszcze w tym roku, pobliskie ulice Głowackiego i Jedności musiał będą poczekać przynajmniej do przyszłego roku. Firma Skanska, kończy właśnie prace związane z przebudową skrzyżowania ulic Zwycięstwa – Jana Stawisińskiego – Rotmistrza Witolda Pileckiego wraz z przebudową ul. J. Piłsudskiego. Pozostały jej tylko oznakowania dróg i bezpieczeństwa ruchu.   - Rozpoczęły się  procedury związane z przygotowaniem budowy do odbioru i użytkowania – powiedziała Monika Froń - Dąbrowska z zespołu ds. komunikacji Skanska S.A. - Termin umowny to koniec września bieżącego roku, ale możliwe że uda nam się to zakończyć o wiele szybciej - dodaje. Wierzymy, że stanie się to na początku lipca.