Komórki służą już teraz nie tylko do prowadzenia rozmów, odbierania SMSów czy maili. Obok telefonu, mamy w nich już bank, kino, bibliotekę, gazety… Nie ma żadnych powodów, by nie zagościła tam również administracja ze swymi dokumentami.
Już od 11.05.2017r. chętni mieszkańcy Koszalina oraz goście spoza Koszalina, którzy mają do załatwienia sprawę w Urzędzie Miejskim w Koszalinie będą mogli przetestować nową usługę udostępnioną na stronie obywatel.gov.pl. Mowa oczywiście o mDokumentach, a na chwilę obecną o danych z dowodu osobistego. Jak korzystać z usługi mDokumenty.
Każdy obywatel, który będzie chciał korzystać z usługi mDokumenty musi posiadać Profil Zaufany. Służył on będzie do potwierdzenia tożsamości obywatela przy jej aktywacji oraz w trakcie korzystania z usługi w urzędzie. Usługa dostępna będzie na stronie obywatel .gov.pl po godzinie 12.00, od dnia 11.05.2017r.
W dalszej kolejności do mDokumentów dołączą prawo jazdy (pilotaż przewidziany na październik 2017r) oraz dowód rejestracyjny pojazdu wraz polisą OC (pilotaż przewidziany na I kwartał 2018r.).
Pilotaż w Urzędzie Miejskim w Koszalinie
W wyznaczonych miejscach Urzędu Miejskiego w Koszalinie, są to: Kancelaria Urzędu, Wydział Spraw Obywatelskich (pok. 115, 118A, 120), Wydział Komunikacji (pok. 27 stanowisko 6 i 7 oraz pok. 25 i 26), Urząd Stanu Cywilnego (pok. 12 i 14) będą mogli przetestować poświadczenie tożsamości za pomocą mDokumentów.
Pilotaż ma służyć sprawdzeniu funkcjonowania usługi i wyciągnięciu wniosków, by docelowe jej wdrożenie zostało jak najlepiej przygotowane.
W trakcie trwania pilotażu klient urzędu jest zobligowany do posiadania przy sobie tradycyjnego dowodu osobistego. Usługa mobilnego dowodu osobistego w tym czasie jest jedynie opcjonalnym elementem sprawdzenia tożsamości i służy jedynie sprawdzeniu prawidłowego jej działania.
WAŻNE.
mDokumenty nie będą rozwiązaniem obligatoryjnym. Nie będzie żadnego przymusu, by z nich korzystać. Osoby, które będą chcieć korzystać z tradycyjnych dokumentów, nadal będą mieć taką możliwość.