Tytułowy Świętoszek, czyli Tartuffe, pojawia się w domu Orgona. Zdobywa jego zaufanie i wpływa na każdą podejmowaną przez gospodarza decyzję, od przepisania całego majątku po zaręczyny intryganta z córką Marianną. Rodzina widzi obłudę i hipokryzję Tartuffa, dlatego przygotowują spisek, który ma odkryć nieczyste intencje Świętoszka.
Reżyseria Paweł Wiktor Szkotak. Muzyka : Krzysztof Nowikow. Scenografia : Mariusz Napierała. Asystentka scenografa: Monika Ostrowska. Obsada: Zanetta Gruszczyńska, Anna Podgórzak, Żaneta Kurcewiczówna, Małgorzata Wiercioch, Artur Czerwiński,@Leszek Andrzej Czerwiński Piotr Krótki, @ Wojciech Rogowski,Wojciech Kowalski, Michał Karwowski
Paweł Szkotak to aktor, reżyser, założyciel Teatru Biuro Podróży. Jest dyplomowanym reżyserem teatralnym, a także absolwentem psychologii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Założony przez Pawła Szkotka w 1988 roku Teatr Biuro Podróży – w którym łącznie zrealizował kilkanaście spektakli – jest jednym z najciekawszych polskich teatrów alternatywnych. Sławę Teatrowi przyniosły efektowne spektakle plenerowe: Giordano (1992), Carmen funebre (1994), Selenauci (1999), Millenium Mysteries (2000), Rękopis Alfonsa van Wordena (2001) i Kim jest ten człowiek we krwi? (2005). W nieco innej stylistyce i dla zamkniętej, kameralnej przestrzeni powstały przedstawienia Pijcie ocet, Panowie (1998), Nie wszyscy są z nas (1997) czy Zaćmienie (2003).
Szkotak jest też autorem scenicznej interpretacji Sonaty Belzebuba Witkacego (Wrocławski Teatr Współczesny im. Edmunda Wiercińskiego, 2002) i Mewy Antoniego Czechowa (Teatr Polski w Poznaniu, 2007). Jednak w ostatnich latach reżyser realizował przede wszystkim dramat współczesny. W poznańskim Teatrze Polskim, w którym był dyrektorem w latach 2003-2015, pokazał m.in. Martwą królewnę Nikołaja Kolady (2001), Zwyczajne szaleństwa Petra Zelenki (2005), Szarańczę Biljany Srbljanović (2008) i Trupa Erica Cobblego (2010). Inne realizacje najnowszej dramaturgii to Rodzina wampira Wasilija Sigariewa (2002) na bydgoskiej scenie Teatru im. Hieronima Konieczki oraz Eine kleine Nachtmusik Silke Hassler w Teatrze im. Wilama Horzycy w Toruniu (2009). W Teatrze Polskim w Poznaniu zrealizował ponadto Amadeusza Petera Shaffera (2011), Hamleta (2012) i Otella (2013) Williama Szekspira oraz musical Opera za trzy grosze Bertolta Brechta i Kurta Weilla (2014). Na scenie łódzkiego Teatru Powszechnego zrealizował Miarkę za miarkę Szekspira (2016). Spektakle w jego reżyserii prezentowane były podczas największych festiwali teatralnych na całym świecie.
Dwukrotnie podjął się reżyserii operowej – w 2006 roku zrealizował Carmen Georgesa Bizeta w Gliwickim Teatrze Muzycznym oraz w 2007 roku polską prapremierę opery Stiffelio Giuseppe Verdiego w Teatrze Wielkim w Poznaniu, z kolei poznańskim Teatrze Muzycznym wyreżyserował musical Człowiek z La Manchy Mitcha Leigha (2011).
Jest laureatem kilkunastu nagród indywidualnych za reżyserię, a także zdobywcą wielu wyróżnień zespołowych za spektakle w jego reżyserii. Jest też laureatem Nagrody Artystycznej Miasta Poznania (1991), Nagrody Ministra Kultury i Nagrody Ministra Spraw Zagranicznych (2002), w 2005 roku otrzymał Paszport Polityki w dziedzinie teatru; odznaczony Brązowym Medalem Zasłużony Kulturze Gloria Artis (2008), a w 2014 roku Złotym Krzyżem Zasługi.