To już piąty raz Zarząd Województwa Zachodniopomorskiego zdecydował o promocji regionu w oparciu
o kluby sportowe występujące na najwyższych szczeblach rozgrywek ligowych.
- Rozgrywki najwyższych klas oraz działalność drużyn grających w ekstraklasach różnych dyscyplin, stanowią doskonały sposób na promocję Pomorza Zachodniego. Wpływa na to wysoka oglądalność zawodów, tak na żywo, jak i w transmisjach, ale także prestiż wynikający z udziału na najwyższym szczeblu rozgrywek. Obecność logotypu i nazwy Pomorza Zachodniego na materiałach wizualnych i strojach zachodniopomorskich klubów jest również czynnikiem budującym lokalną tożsamość. Warto przypominać, że dany klub reprezentuje nie tylko miasto, w którym funkcjonuje, ale i cały region - podkreśla marszałek województwa Olgierd Geblewicz.
520 tys. zł, które zaplanowano na tegoroczny konkurs, obejmie 7 zadań:
Zadanie nr 1 - Promocja poprzez rozgrywki ligowe najwyższych krajowych klas drużyn piłki nożnej
z województwa zachodniopomorskiego
Zadanie nr 2 - Promocja poprzez rozgrywki ligowe najwyższych krajowych klas drużyn piłki nożnej halowej z województwa zachodniopomorskiego
Zadanie nr 3 - Promocja poprzez rozgrywki ligowe najwyższych krajowych klas drużyn piłki ręcznej z województwa zachodniopomorskiego
Zadanie nr 4 - Promocja poprzez rozgrywki ligowe najwyższych krajowych klas drużyn piłki koszykowej z województwa zachodniopomorskiego
Zadanie nr 5 - Promocja poprzez rozgrywki ligowe najwyższych krajowych klas drużyn piłki siatkowej z województwa zachodniopomorskiego
Zadanie nr 6 - Promocja poprzez rozgrywki ligowe najwyższych krajowych klas drużyn futbolu amerykańskiego z województwa zachodniopomorskiego
Zadanie nr 7 - Promocja poprzez organizację wydarzeń o randze Mistrzostw Świata, Europy lub Polski rozgrywanych w województwie zachodniopomorskim w dziedzinie sportów wodnych
Urząd Marszałkowski na podobnie działania przeznaczył od 2013 roku 1,5 mln zł. Realizowane przez kluby świadczenia były bardzo szerokie, począwszy od logo Pomorza Zachodniego na strojach sportowych, przez oznakowanie gadżetów, szalików, sprzętu, bandy LED na obiektach, aż po zapowiedzi spikera podczas zawodów. Tylko w ubiegłym roku współpracowaliśmy m.in. z: piłkarzami Pogoni Szczecin, siatkarkami Chemika Police, piłkarkami ręcznymi AZS Energa Koszalin, piłkarkami Olimpii Szczecin
czy reprezentującymi futbol amerykański zawodnikami Husarii Szczecin.
Szczegółowe informacje o konkursie można znaleźć pod linkiem:http://bip.rbip.wzp.pl/artykul/otwarty-konkurs-ofert-na-wspieranie-realizacji-zadan-publicznych-wojewodztwa-15