Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

Pendolino do Warszawy przez cały rok

Autor Ala, fot. PKP Intercity/Bartłomiej Banaszak 16 Października 2016 godz. 2:50
"Nie przewidujemy zamian w kursowaniu pociągu Pendolino na trasie Kołobrzeg - Kraków" - informuje Biuro Prasowe PKP Intercity S.A.

Wielu pasażerów, którzy muszą dojechać do stolicy martwiło się, że w okresie zimowym może ulec plan połączeń pociągów z Kołobrzegu i Koszalina do Warszawy. PKP Intercity S.A. nie tylko, że nie planuje zmian na tej linii to zamierza rozszerzyć swoją ofertę. 

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa przygotowało nowelizację planu transportowego przewozów kolejowych. To podstawowy dokument określający priorytety przewozów pasażerskich, do którego odnoszą się też plany samorządowe.

Pociągi PKP Intercity do Płocka, Wisły, Chojnic, Ostrołęki, Olecka, Parczewa czy Nysy – taki wariant połączeń zapisał MIB w nowym Planie Transportowym.

W pierwszej wersji Planu zapisano jego weryfikację w 2016 roku na podstawie m.in. następujących parametrów: średniej prędkości handlowej pociągów międzywojewódzkich 62,5 km/h (podniesienie z 60,4 km/h), a dla pociągów z Warszawy do większości miast wojewódzkich 80 km/h (podniesienie z 71,73 km/h); Zostały one osiągnięte, gdyż obecnie wynoszą odpowiednio 77,15 km/h i 85,9 km/h.

 

Jednocześnie wyznaczono wskaźniki do weryfikacji w 2023 roku. Nie będą zbyt trudne do osiągnięcia, gdyż zakładają one uzyskanie średniej prędkości handlowej na poziomie 80 km/h (czyli podniesienie jej o zaledwie 2,85 km/h) a dla połączeń z Warszawą – 90 km/h (czyli podniesienie o 4,1 km/h).

 

Nie zmieniły się wskaźniki punktualności czy czasu oczekiwania na przesiadkę, które ministerstwo chce osiągnąć. Wskaźnik liczby pociągów z przynajmniej jednym wagonem dostosowanym do potrzeb osób niepełnosprawnych rośnie z 20% w 2016 roku do 50% w 2020 i 100% w 2023 roku,.

 

Ciekawym dodatkiem jest punkt nakazujący oznaczanie w podawanych do publicznej wiadomości rozkładach jazdy literą "U" pociągów finansowanych przez Ministra – i to już od najbliższego rozkładu.

Do aktualizacji Planu Transportowego, oprócz części tekstowej, załączono również planowaną sieć codziennych połączeń międzywojewódzkich i międzynarodowych wraz z siecią uzupełniającą opartą o skomunikowania.

Ciekawie wyglądają natomiast plany połączeń według scenariusza pożądanego. Znajdziemy tu pociągi PKP IC obsługujące nowe stacje i odcinki linii kolejowych: Piła – Chojnice – Tczew, Szczecinek – Chojnice – Grudziądz – Brodnica – Działdowo, Łapy – Ostrołęka – Szczytno, Białystok – Czeremcha – Siedlce, Łuków – Lublin, Tomaszów Mazowiecki – Radom Głogów – Leszno – Ostrów Wielkopolski, Legnica – Jaworzyna Śląska – Kamieniec Ząbkowicki – Kędzierzyn Koźle, Bielsko Biała – Goleszów – Cieszyn, Goleszów – Wisła Głębce, Kutno – Płock, Kołobrzeg – Goleniów, Zielona Góra – Żary – Jelenia Góra, (Kłodawa) – Inowrocław, Piła – Ulikowo.