- Głos moich najmłodszych doradców nie pójdzie oczywiście na marne. Zwłaszcza, że to w nich widzę naszą przyszłość. Ogarnięcie takiej gromadki to nie lada sztuka (co widać na zdjęciu) i tym bardziej dziękuję Paniom Przedszkolankom za ich codzienną pracę - dodał.
Musimy wiedzieć, że Polska należy do rynków o największej dynamice wzrostu sprzedaży zabawek. Zajmujemy w tej kategorii 3. miejsce (z 10-procentowym wzrostem rok do roku), a wyprzedzają nas pod tym względem tylko Rosja i Meksyk. Za nami są tak silne gospodarki, jak: Niemcy, USA, Wielka Brytania – to na pewno rynki bardziej dojrzałe, stąd ta dynamika może być nieco niższa. Polski rynek wartościowo rośnie o ponad 10 proc., a ilościowo nastąpił niewielki spadek – o 0,2 proc. Średnia cena kupowanej zabawki wynosiła w Polsce ok. 34-37 zł. Oczywiście konsumenci są najbardziej skłonni do większych wydatków i wyższej ceny jednostkowej w grudniu.
Zabawki przeznaczone dla dzieci 8-11 lat sprzedawały się zdecydowanie lepiej niż w przedziale wiekowym 0-5 lat (wzrost o 9 proc. – 2015 r.).
Topowe marki w 2015 r.:
• Lego City, Lego Friends, Lego Ninjago
• Barbie, Hot Wheels, Laugh & Learn
• Play-Doh, My Little Pony, Furby
• VTech, seria „Mały odkrywca”
• Ravensburger, Rummikub
• Steffi Love, ChiChi Love
• Little Live Pets, Small Army
• Wild Science
Źródło: NPD Group