W związku z przebudową mostu na rzece Radwi, od 9 maja do listopada 2016 roku droga wojewódzka nr 166 będzie wyłączona z ruchu. Oznacza to, że jadąc z Koszalina do Białogardu lub z powrotem będziemy musieli jechać w kierunku Karlina, możemy w tym celu również wykorzystać drogę w kierunku miejscowości Zaspy.
W poniedziałek (9 bm.) Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich rozpoczyna remont mostu na rzece Radwi w ciągu drogi wojewódzkiej nr 166.
Zakres prac jest poważny: obejmuje rozbiórkę płyty mostu wraz z żelbetowymi dźwigarami, oraz budowę nowego trzyprzęsłowego mostu wraz z przebudową dojazdów do niego. Utrudnienia mają trwać do 30 listopada.
Do momentu zakończenia robót drogowo-mostowych obowiązywać będzie tymczasowa organizacja ruchu. To nie jedyne utrudnienia czekające na kierowców w regionie.
Trwają roboty drogowe na drodze wojewódzkiej nr 203 na odcinku Dąbki - Darłowo.
Wykonawca zaczął prace od Dąbek, by jak największy ich zakres wykonać przed wakacjami.
Pierwsze prace należą do najbardziej uciążliwych dla mieszkańców, gdyż są to roboty ziemne powiązane z budową nowej kanalizacji deszczowej i przebudową linii teletechnicznych i energetycznych. Po 25 kwietnia roboty będą również prowadzone na odcinku szlakowym od Darłowa do Żukowa gdzie będzie wykonywane frezowanie jezdni.
Cały przewidziany do przebudowy odcinek ma 8,5 km długości. Jest to trzeci etap inwestycji realizowanej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa zachodniopomorskiego. W latach 2010-2012 droga została przebudowana na odcinku Koszalin-Iwięcino, a w latach 2012-2014 Iwięcino- Dąbki.
Docelowo droga zostanie poszerzona, powstaną też cztery nowe mosty, a w miejscowościach: Dąbki, Bobolin i Żukowo - nowa kanalizacja deszczowa. I ważna informacja dla wszystkich, którzy trasę do Darłowa pokonują lub zamierzają pokonać rowerem. Na całym przebudowywanym odcinku powstanie bezpieczna ścieżka rowerowa.
Planowany termin zakończenia inwestycji to połowa czerwca przyszłego roku.
Na tym nie koniec. Roboty drogowe w Sławnie w okolicy wiaduktu kolejowego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 205 zostały zawieszone do czasu wykonania projektu dodatkowego na przebudowę sieci wodociągowej i gazowej. W trakcie prac ziemnych okazało się, że dotychczasowe instalacje położone są zbyt płytko, by można było kontynuować roboty.
Prace ziemne pod wiaduktem przewidywały tylko przebudowę kanalizacji deszczowej, jednak ze względu na zbyt płytkie posadowienie sieci gazowej i wodociągowej, również te sieci muszą zostać ułożone na nowo. Roboty ziemne są w tej chwili praktycznie niemożliwe, gdyż groziłyby uszkodzeniem wodociągu i gazociągu, a tym samym przerwami w dostawach. Nowe instalacje zostaną położone w tunelach przewierconych wzdłuż osi drogi pod wiaduktem. Wymieniona zostanie również sieć teletechniczna i energetyczna. W tej chwili trwają dodatkowe prace projektowe. Według wstępnych szacunków przejazd pod wiaduktem będzie możliwy dopiero pod koniec czerwca.
Tegoroczna zima była trzecią z rzędu, którą można zaliczyć do bardzo łagodnych. Akcja Zima ograniczała się w tym roku praktycznie do likwidacji lokalnych śliskości. Deszcze i
wilgoć nie oszczędzały jednak dróg, gdyż od stycznia do teraz, temperatura w nocy spada poniżej zera. Rozmarznięta w ciągu dnia woda dostaje się do szczelin w nawierzchni, a w nocy zamarza i rozsadza drogę, tworząc w niej wyboje.
Klimat panujący na Pomorzu jest wyjątkowo niesprzyjający trwałości nawierzchni drogowych. Zimy charakteryzują się tu ponad stu przejściami temperatury przez zero rocznie, dlatego blisko 95% powierzchniowych uszkodzeń nawierzchni bitumicznych występuje właśnie po zimie. Prowadzone na wiosnę remonty cząstkowe tych nawierzchni obejmują uszczelnienie pojedynczych pęknięć i ubytków oraz wypełnienie wybojów, a także naprawę połamanych krawędzi jezdni. Większość prac wykonują na bieżąco Rejony, wykorzystując mieszanki mineralno-asfaltowe wytwarzane i wbudowywane „na zimno”.
Gdy temperatura już na to pozwala, czyli wzrasta powyżej +5 st. C, remontami cząstkowymi zajmują się wyspecjalizowane firmy. Zakończyły się już wszystkie przetargi na wykonywanie tych usług. Kryteriami wyboru były cena usługi i dyspozycyjność, gdyż objęte przetargami remonty cząstkowe są wykonywane sukcesywnie na wezwanie Zamawiającego.