Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

Załatw sprawę przez Internet

Autor Ala, fot. archiwum 8 Stycznia 2016 godz. 4:56
W koszalińskim Urzędzie Miejskim można dokonać potwierdzenia Profilu Zaufanego ePUAP.

ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej. Pozwala ona załatwić wiele spraw urzędowych bez wychodzenia z domu na stronie epuap.gov.pl. Aby załatwić sprawę przez internet za pomocą platformy ePUAP, musisz mieć profil zaufany. Pozwala on potwierdzić Twoją tożsamość. Chodzi o to, aby nikt przez internet nie mógł się pod Ciebie podszyć. Koszalińscy urzędnicy dzięki dofinansowaniu ze środków Ministra Cyfryzacji na przedsięwzięcia wspierające rozwój społeczeństwa informacyjnego stworzyli nam taką możliwość. 

Punkt potwierdzający Profil Zaufany ePUAP znajduje się w Referacie Obsługi Klienta - pokój 12 i 19 (Kancelaria Urzędu) na parterze Urzędu Miejskiego w Koszalinie,  ul. Rynek Staromiejski 6 - 7.

Dostęp do Punktu Potwierdzającego jest możliwy w godzinach pracy Urzędu:

- w poniedziałek w godzinach 9.00 - 17.00

- od wtorku do piątku w godzinach 7:15 - 15:15,

Profil zaufany jest bezpłatną metodą potwierdzania tożsamości obywatela
w systemach elektronicznej administracji - to odpowiednik bezpiecznego podpisu elektronicznego, weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym. Wykorzystując profil zaufany obywatel może załatwić sprawy administracyjne (np. wnoszenie podań, odwołań, skarg) drogą elektroniczną bez konieczności osobistego udania się do urzędu.

Profil zaufany działa jak odręczny podpis i jest odpowiednikiem bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym. Obywatel loguje się na www.epuap.gov.pl, wybiera usługę, którą chce zrealizować, wypełnia wniosek, podpisuje go profilem zaufanym, a następnie wniosek wysyła do urzędu. Mogą pojawić się szczególne przypadki usług, dla których prawo wymaga stosowania bezpiecznego podpisu weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym, z różnych względów np. technicznych, bezpieczeństwa, czy też stosowanych standardów.

Profil zaufany jest ważny przez 3 lata, jednak jego przedłużenie nie wymaga dodatkowej wizyty w urzędzie, można to zrobić bezpośrednio poprzez stronę www.epuap.gov.pl.

Aby uzyskać profil zaufany należy:

I sposób - dla wszystkich obywateli:

1. zalogować się na platformie ePUAP (wymagane posiadanie konta na ePUAP),

2. wypełnić wniosek o założenie profilu,

3. udać się do punktu potwierdzającego profil celem potwierdzenia tożsamości.

II sposób - dla osób posiadających podpis elektroniczny:

1. zalogować się na platformie ePUAP (wymagane posiadanie konta na ePUAP),

2. wypełnić wniosek o założenie profilu,

3. potwierdzić swoje dane za pomocą podpisu elektronicznego z kwalifikowanym certyfikatem.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł