- Mamy dziś prezent dla podróżujących koleją na Pomorzu Zachodnim, ostatni z zakupionych w ramach Zachodniej Grupy Zakupowej „Impuls”. To koniec przygody, rozpoczętej 5 lat temu, kiedy postanowiliśmy w ten sposób modernizować nasz tabor. Ale to nie znaczy, że to koniec procesu wymiany floty - mówił marszałek Olgierd Geblewicz podczas briefingu prasowego tuż przed odjazdem pociągu.
- Dziś już 70% przewozów realizujemy nowym lub zmodernizowanym taborem, dzięki czemu mamy lepsze warunki pracy i możemy zaoferować podróżnym wyższy komfort podróżowania - zaznaczył dyrektor zachodniopomorskich Przewozów Regionalnych Andrzej Chańko.
- Codziennie wszystkie „Impulsy”, które zostały zakupione dla województwa zachodniopomorskiego przemierzają dystans 5 tys. kilometrów, co oznacza, że co osiem dni objeżdżają kulę ziemską. To obrazuje jak wielką pracę wykonują – dodał marszałek Olgierd Geblewicz.
Ostatni „Impuls” (czyli ED78-015 Elektryczny Zespół Trakcyjny Impuls, produkowany w Nowym Sączu przez Newag S.A.) zamknął projekt zakupu przez Województwo Zachodniopomorskie taboru elektrycznego, realizowany w ramach Zachodniej Grupy Zakupowej. Wartość 13 zakupionych dla Pomorza Zachodniego pociągów to 278 mln zł, w tym 181 mln zł pochodzi ze środków Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko.
„Impuls”, który wyruszył na tory w poniedziałek został zakupiony w ramach zamówienia uzupełniającego, w celu wzmocnienia połączeń realizowanych na linii Świnoujście – Szczecin – Poznań. Jest to odpowiedź na duże zainteresowanie podróżnych. Pozwoli na obsługę połączeń cieszących się największą popularnością składem zestawionym z dwóch pojazdów, oferując w ten sposób ponad 400 miejsc siedzących.
Dzięki zakupom realizowanym od 2010 roku, rok 2015 Województwo kończy jako właściciel 49 pojazdów kolejowych o wartości ponad 590 mln zł w tym prawie 387 mln zł z UE).
W bieżącej perspektywie finansowej planowane są dalsze zakupy taboru, tak aby najwyższy standard podróży dostępny był we wszystkich organizowanych przez Województwo połączeniach.