Projekt Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 pojawił się w listopadzie 2014 roku. Wówczas umieszczono w nim kilkadziesiąt inwestycji o łącznej wartości niemal 93 mld zł i zakładających wybudowanie 2227,9 km dróg. Od kilku miesięcy politycy obiecywali, że do projektu PBDK zostaną
dodane nowe inwestycje. I zostały. Na liście głównej znalazła się m.in. tak ważna dla naszego regionu droga ekspresowa S11. Łączna wartość Programu Budowy Dróg Krajowych do 2023 r. będzie określona decyzją Rady Ministrów. - Będzie to kwota nie mniejsza niż 100 mld zł, w tym łącznie pieniądze z budżetu państwa i środki unijne. Oprócz tego będą też dodatkowe źródła, które w tym programie wskażemy - powiedział Paweł Olszewski, wiceszef Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju . Przypomnijmy, że trwa już realizacja budowy drogi ekspresowej S6, która połączy Szczecin z Gdańskiem.
Droga krajowa S 11 Kołobrzeg – Bytom to jedna z podstawowych tras komunikacji drogowej na terenie województwa zachodniopomorskiego i jedna z głównych tras drogowych Polski. Łączy Środkowe i Wschodnie Wybrzeże Bałtyku poprzez tereny Wielkopolski ze Śląskiem, a poprzez autostradę A-4 z Małopolską i Podkarpaciem.
W GDDKiA otwarto oferty cenowe w przetargu na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Szczecinka w ciągu drogi S11.
Obecnie DK nr 11 przebiega przez miasto Szczecinek. Natężenie ruchu na przejściu przez Szczecinek wynosi 12,7 tys. pojazdów na dobę (GPR 2010). Ze względu na stale rosnący ruch pojazdów konieczna jest budowa obwodnicy, która wyprowadzi ze Szczecinka uciążliwy ruch tranzytowy.
Ze względu na usytuowanie miasta na względnie wąskim pasie terenu pomiędzy jeziorami Trzesiecko po stronie zachodniej i Wielimie po stronie wschodniej oraz obszary objęte ochroną na podstawie ustawy o ochronie przyrody. Wytyczenie trasy obwodnicy po zachodniej stronie jeziora Trzesiecko lub omijającej po stronie wschodniej jezioro Wielimie wiązałoby się ze znaczącym wydłużeniem drogi i dużą ingerencją w obszary cenne przyrodniczo. Dlatego planowana obwodnica w ciągu DK nr 11 będzie omijać Szczecinek od wschodu.
Obwodnica Szczecinka w ciągu drogi ekspresowej S11 łączącej środkową część Pomorza z Poznaniem i południową Polską ominie miasto od wschodu, będzie miała długość 12 kilometrów. Na trasie powstaną dwa węzły drogowe oraz 2 ronda na początku i końcu obwodnicy.
Otwarto oferty cenowe w przetargu na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Szczecinka w ciągu drogi S11. Wpłynęło łącznie 7 ofert, najniższą cenę 322 817 734,32 zł zaoferowało konsorcjum firm Eurovia Polska S.A. i Warbud S.A. Kryteriami przetargu są w 90 % cena, w 5 % czas realizacji (od 34 do 37 miesięcy) i również w 5 % okres gwarancji (od 5 do 10 lat). Teraz rozpocznie się badanie złożonych ofert cenowych, po czym nastąpi wybór najkorzystniejszej oferty. Postępowanie przetargowe dla tej inwestycji jest prowadzone przez krakowski oddział GDDKIA.