Odcinek Kołobrzeg Zachód – Ustronie Morskie będzie miał długość 14,7 km. Będzie przebiegał na południe od Kołobrzegu. Droga będzie posiadała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę. W ramach tego zadania zostanie również wybudowany etap IIIA obwodnicy Kołobrzegu w ciągu drogi krajowej nr 11 o długości 1,9 km.
. Podstawowe informacje o inwestycji
- długość – 14,7 km
- obecny etap – w przetargu
- planowane lata realizacji – 2015-2018
etap zrealizowany:
studium techniczno ekonomiczne: 10.2009
17.11.2009 na posiedzeniu Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy Generalnym Dyrektorze DKiA przyjęto STE dla drogi S6.
08.01.2010 protokół z tego posiedzenia zatwierdził Generalny Dyrektor DKiA, jako preferowany wskazano wariant V.
raport oddziaływania na środowisko: 01.2010
decyzja środowiskowa: 09.07.2010
ostateczność decyzji środowiskowej: 01.03.2011
etap w realizacji
przetarg na zaprojektowanie i budowę ogłoszony: 21.08.2014
II. Opis inwestycji
1. Przebieg drogi
Droga krajowa nr 6 jest najważniejszą trasą drogową Pomorza i należy do najważniejszych ogniw krajowego systemu komunikacyjnego. Łączy największe miasta Polski Północnej: Szczecin, Gdańsk, Gdynię, Słupsk, Koszalin. Stanowi połączenie drogowe polskich portów morskich, od Świnoujścia i Szczecina, do portów Trójmiasta. Od niej odchodzą na północ drogi obsługujące tereny turystyczne. Stanowi ona także część korytarza transportowego, łączącego obwód Kaliningradzki z Europą Zachodnią oraz połączenie na Litwę – do Kowna i Wilna.
Przedmiotem przedsięwzięcia jest budowa drogi ekspresowej S6 na odcinku od węzła Kołobrzeg Zachód (bez węzła) do węzła Ustronie Morskie (z węzłem) o długości 14,7 km. Droga ekspresowa S6 wybudowana będzie w przekroju dwujezdniowym, po 2 pasy ruchu na każdej jezdni. Dostępność do drogi będzie jedynie w węzłach drogowych, natomiast ruch lokalny będzie się odbywać za pomocą dróg zbiorczych oraz bezkolizyjnych przejazdów drogowych z jednej strony drogi na drugą (bez połączenia z droga ekspresowa). Planowany odcinek drogi biegnie na całym odcinku w nowym śladzie. Rozpoczyna się za węzłem Kołobrzeg Zachód z DW nr 162, następnie estakadą o długości ok 680 metrów przecina dolinę rzeki Parsęta i od południa omija Kołobrzeg. Na przecięciu z DW nr 163 zlokalizowano węzeł Kołobrzeg Wschód. Odcinek kończy się na węźle Ustronie Morskie z DP 3324Z.
W ramach tego zadania przewidziano również budowę etapu IIIA obwodnicy Kołobrzegu w ciągu DK nr 11 (od ronda Trzebiatowska do ronda Janiska) o długości 1,9 km jako drogi dwujezdniowej klasy GP.
2. Podstawowe parametry techniczne
Droga S6:
- klasa techniczna S
- prędkość projektowa 100 km/h
- prędkość miarodajna 110 km/h
- liczba pasów ruchu 2x2
- szerokość pasa ruchu 3.50 m
- szerokość opasek wewnętrznych 0.50 m
- szerokość pasa awaryjnego 2.50 m
- szerokość pasa dzielącego 4.00 – 6.00 m
- szerokość poboczy gruntowych 0.75 – 2.50 m
- skrajnia pionowa 4.70 – 5.00 m
- obciążenie nawierzchni 115 kN/oś
Obwodnica Kołobrzegu w ciągu DK11:
Klasa drogi – GP
Vp = 80 km/h
Szerokość jezdni 2 x 7,00 m
Szerokość pasa rozdziału 5,00 m
Szerokość poboczy gruntowych 2,00 - 2,50 m (w miejscu ekranów akustycznych)
3. Zakres inwestycji
Budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej, obiektów inżynierskich (wiadukty, mosty, estakady, przejścia dla zwierząt, przepusty nad ciekami), dróg dojazdowych dla obsługi ruchu lokalnego, systemu odwodnienia, przebudowa dróg publicznych, sieci elektroenergetycznych, sieci wodociągowych oraz budowa infrastruktury służącej ochronie środowiska (przejścia dla zwierząt, przepusty, ekrany akustyczne, siatki wygradzające, urządzenia podczyszczające wody opadowe).
Budowa odcinka dwujezdniowej drogi klasy GP. Zaprojektowano dwa skrzyżowania w formie dużych rond, na początku obwodnicy (skrzyżowanie z DW 102) oraz na końcu obwodnicy (skrzyżowanie z DW 163). W ramach inwestycji powstanie również most nad rzeką Parsęta.