Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

Osiedle Morskie, nie Morska

Autor Ala, fot. Piotr Walendziak, Artur Rutkowski 29 Lipca 2015 godz. 13:18
Taki oto znak znajduje się na rondzie im. Sebastiana Karpiniuka. Może i kierunek dobry, ale osiedla takiego w Koszalinie nie ma...

Urzędnik jak zwykle wie lepiej... Sprawdziliśmy w Koszalinie nie ma Osiedla Morska.

 

Postanowiliśmy także zerknąć na stronę bip.koszalin zobaczyć tam jakie to mamy osiedla. I są następujące: 

 

Niedawno informowaliśmy o utrudniającym życie koszalinianom znaku zakazu zawracania na ul. Zwycięstwa. 

Zdaniem Michała Żubera, miejskiego inżyniera ruchu zakaz ten musi się znajdować w tym miejscu z uwagi m.in. na to, że, "próba zawrócenia na danym wlocie skończy się na prawym pasie dla kierunku przeciwnego i to tylko w przypadku samochodu osobowego.  Większe pojazdy niestety nie mają szansy zawrócić na przedmiotowym skrzyżowaniu.  Do sprawy oczywiście należy włączyć także sygnalizację świetlną. Dzisiaj działa oczywiście jako czterofazowa ale np. za miesiąc może już działać inaczej i wtedy zawracanie może okazać się relacją kolizyjną.  Dodatkowo przy sprawdzaniu bezpieczeństwa na danym skrzyżowaniu, audytorzy biorą jako główny czynnik sytuację braku włączonej sygnalizacji. W takim przypadku sam skręt w lewo jest już relacją niebezpieczną. Zawracanie przy tak małej przestrzeni, byłoby sytuacją niedopuszczalną".
Pan inżynier nie wziął pod uwagę faktu, że wcześniej na wysokości Hotelu Gromada, czy też sklepu Saturn na tej samej ulicy zawracać można. I to mimo faktu, że manewr ten kończy się właśnie na prawym pasie... W tych dwóch miejscach większe pojazdy także nie mają szansy zawrócić. Kolejny argument inżyniera jest z cyklu "co by było gdyby" (dzisiaj działa oczywiście jako czterofazowa ale np. za miesiąc może już działać inaczej i wtedy zawracanie może okazać się relacją kolizyjną).  Odpowiadamy zatem, że zawsze znak można przykręcić i odkręcić... Na tym oczywiście nie koniec drogowych kłopotów koszalinian. Zachęcamy do przesyłania nam na adres redakcja@ekoszalin.pl zdjęć i informacji o wszelkich utrudnieniach.